موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سال گذشته؛ سال سکوت سالن‌های اجرای موسیقی و غوغای فضای مجازی

به گزارش کامینگ سون موزیک: نوازنده و آهنگساز کشورمان معتقد است سال ۱۳۹۹ سالی بود که سکوت بر سالن‌های اجرای موسیقی سایه افکند اما فضای مجازی مجال عرض اندام هنرمندان پیدا کرد.

بابک ریاحی پور روز یکشنبه ضمن مرور آنچه در سال گذشت بر موسیقی، به بررسی اتفاقات مهم سال کرونا زده در عرصه موسیقی پرداخت و درباره تاثیری که شیوع کرونا بر عرصه موسیقی داشت، گفت: بر همه مشخص است که نوازندگان موسیقی در حالت عادی بیشترین منبع درآمدشان از اجراهای صحنه‌ای است که این راه امرار معاش در سال گذشته تقریبا بسته بود و هنرمندان موسیقی به ویژه نوازندگان در سال گذشته برای جبران این خسارت به تدریس آنلاین و حضور در استودیوها برای ضبط روی آوردند.

اجرا روی خط مجازی

نوازنده و آهنگساز کشورمان افزود: اما هرچقدر سالن‌های موسیقی در سکوتی سنگین قرار داشتند برخی از هنرمندان با حمایت اسپانسرهای خود کنسرت‌های آنلاین برگزار کردند که متاسفانه اجرا بر روی صحنه بدون حضور تماشاچی هیچ جذابیت خاصی برای ما ندارد و از طرفی شنیدن موسیقی از طریق فضای مجازی هم بخاطر نوع صدا و تصویر و عدم حضور در فضای اجرای زنده برای مخاطبان هم لطف چندانی ندارد.

ریاحی پور ادامه داد: به هر تقدیر اجراهای آنلاین تا حدی توانست سکوت و رخوت سالن‌های خالی را جبران کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندانی که بخاطر تلطیف افکار مردم در این روزهای سخت بصورت آنلاین برای مخاطبان برنامه اجرا کردند ابراز امیدواری کرد در سال جدید مسئولان با اتخاذ شیوه‌های مناسب ضمن اهمیت دادن به سلامت مردم امکان از سر گیری اجراهای زنده را فراهم کنند. چون به درستی بر کسی معلوم نیست که چه زمانی سایه شوم کرونا از بین برود.

نوازنده و آهنگساز کشورمان در خاتمه ابراز نگرانی کرد که در صورت تداوم این شرایط هنرمندان موسیقی با دغدغه‌ها جدی معیشتی روبرو شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36018

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا