موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

من سال ۹۹ را سال متفاوت نام می‌گذارم

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مسیح تحویلداری می‌گوید: ارکسترها امسال علاوه‌بر کارهای گذشته‌شان وارد حیطه‌هایی شدند که در دوره عادی نمی‌شدند چون نیازی نمی‌دیدند.

مسیح تحویلداری آهنگساز و نوازنده تار ارکستر ملی درباره فعالیت‌های یک سال اخیر ارکستر ملی گفت: در رابطه با سالی که گذشت باید بگویم ما هم از همان ابتدا مثل بقیه شوکه شدیم ولی تصمیم‌گیرندگان ارکسترها سعی کردند که فعالیت‌ ارکسترها را ادامه بدهند. ممکن است یک عده از دور نگاه کنند و فکر کنند که ارکسترها در سال ۹۹ کم‌کار شده بودند، در حالی‌که این‌طور نبود. ارکسترها کم کار نشده بودد، بلکه کارشان متفاوت شده بود. بنیاد رودکی و ارکسترها از یک جایی به بعد سعی کردند تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کنند.

او ادامه داد: ارکسترها امسال علاوه‌بر کارهای گذشته‌شان وارد حیطه‌هایی شدند که در دوره عادی نمی‌شدند چون که نیازی نمی‌دیدند. در شرایط عادی تراکم اجرا داشتند و نیاز نمی‌دیدند که این کارها را انجام بدهند ولی امسال وارد حوزه‌هایی مثل اجراهای آنلاین و خانگی شدیم. ارکسترها در فضاهایی تمرین کردند که قبلاً از آن فضاها برای تمرین استفاده نمی‌کردند. ما هم مثل سایر بخش‌ها مجبور شدیم که بیایم خلاقیت به خرج بدهیم. به همین خاطر من سال ۹۹ را سال متفاوت نام می‌گذارم.

این نوازنده درباره برنامه ارکستر ملی در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: در ارکسترها یک سری شورا درست شده که این شوراها دارند برنامه‌ریزی می‌کنند. خود بنیاد هم هر سال که می‌گذرد با تجربه بیشتر و بهتری مسیرش را ادامه می‌دهد. اتفاق مثبتی که افتاد این بود که در این دوره کرونا، بنیاد رودکی تلاش کرد که نگذارد فعالیت ارکسترها متوقف شود. این یکی از نکات ارزشمندی بود که در سال‌ گذشته اتفاق افتاد. بنیاد رودکی به تازگی‌ برنامه سال ۱۴۰۰ ارکستر ملی را اعلام کرده است.

وی افزود: مجموعه به این باور رسیده که احتمالاً شرایط تا یک مدتی همین‌طور خواهد ماند و به هیچ عنوان نگاهش این نیست که ما باید دست روی دست بگذاریم که شرایط تمام شود. شاید مخاطبان ما از بیرون نگاه کنند با خودشان بگویند فعالیت ارکستر کمتر شده ولی این‌طور نیست. فکر می‌کنم فعالیت‌های ارکستر در سال ۱۴۰۰ متنوع‌تر از سال‌های قبل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=36007

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا