موسیقی ایرانهمایش

برنامه‌های موسیقایی هفته فرهنگی گلستان در تهران ادامه دارد

به گزارش کامینگ سون موزیک: چند برنامه موسیقایی در «هفته فرهنگی گلستان» با هدف حفظ هویت تاریخی، پاسداشت فرهنگ، محیط زیست و حمایت از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این استان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای گلستان،سعید رنجبریان رییس فرهنگ سرای گلستان در اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی گلستان در فرهنگ سرای گلستان گفت: «هفته فرهنگی گلستان » با هدف حفظ هویت تاریخی، پاسداشت فرهنگ، محیط زیست و حمایت از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان با اجرای برنامه‌های متنوع موسیقی محلی، نمایشگاه تجسمی، پخش فیلم، غرفه‌های صنایع دستی از  ۴شروع شده است و  تا ۱۰ دی در فرهنگ سرای گلستان برای شهروندان برگزار می‌شود.

وی گفت: این هفته فرهنگی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سازمان محیط زیست گلستان، آکادمی هنرهای نمایشی این استان، موسسه فرهنگی هنری میرداماد و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ – در فرهنگ سرای گلستان برگزار می‌شود. اجرای موسیقی زنده با هنرمندی گروه‌های موسیقی مهرگان به سرپرستی ادیب بهرام زاده (جمعه ۶ دی) گروه ترکمن بالانفس با اجرای ذکر خنجر به سرپرستی حاج محمد امیری (شنبه ۷ دی)، گروه موسیقی سیستانی- نیمروز با رقص چوب، (یکشنبه ۸ دی)، گروه موسیقی قزاقی (دوشنبه ۹ دی)، گروه کتول به سرپرستی محمدرضا برزگر با نجوای کتول (سه شنبه ۱۰ دی) بخش‌های هنری هفته گلستان در بخش موسیقی اقوام است .

رنجبریان همچنین از برپایی بخش هنرهای تجسمی در این برنامه خبرداد: نمایشگاه «عکس جرجان» با عکس‌های تاریخی مربوط به ۱۴۱ سال پیش استان گلستان، نمایش آثار خوشنویسی و نقاشی و عکس‌هایی از جلوه‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان گلستان که در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که غرفه‌های لاک تراشی، سازسازی شهر کتول نیز با حضور هنرمند و موسیقیدان استاد علمشاهی در این برنامه برپاخواهد شد.

اکران دو فیلم با موضوع دیوار دفاعی گرگان و فیلم با موضوع تاریخچه و معرفی استان گلستان در پنج شب این هفته فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگ سرای گلستان اعلام کرد.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند تا ۱۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به نشانی نارمک، میدان هلال احمر،خیابان گلستان، بوستان فدک فرهنگ سرای گلستان مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3583

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا