کنسرت تهرانکنسرت سنتیموسیقی ایران

دوازدهم دی ماه زمان برگزاری کنسرت «پیوسته» به خوانندگی علیرضا گلبانگ

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه موسیقی سیم به سرپرستی و آهنگسازی بهداد بهرام‌‌بیک و آواز علیرضا گلبانگ، 12 دی‌ماه کنسرت “پیوسته” را در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می‌برد.

بهرام‌بیک درباره این اجرا گفت: کنسرت “پیوسته” اجرای آلبومی است به همین نام که به زودی منتشر می‌شود. در این آلبوم ضبط قسمت‌های سازی به صورت آنسامبل (ضبط زنده گروهی) در استودیو پژواک با صدابرداری یاسر فلاح‌پور و همچنین ضبط قسمت‌های آوازی در استودیو آوای چکاد به صدابرداری علیرضا جواهری انجام شده است.

این هنرمند افزود: امروزه، اینگونه ضبط‌ها بخاطر مشکلات فراوانی که بر سر راه قرار دارد، به ندرت انجام می‌شود و بیشتر به صورت مولتی ترک (ضبط جداگانه لاین‌ها…) است؛ اما ضبط آنسامبل و گروهی مزایای فراوانی دارد؛ از جمله حس و حال بیشتر و به وجود آمدن نوانس‌ها و داینامیک‌های لحظه‌ای برای همه اعضای گروه در حین اجرا که بیشتر این کیفیت‌ها در موسیقی ایرانی از مؤلفه‌هایی است که این موسیقی به عنوان اهداف مهم دنبال می‌کند. شاید در این نوع ضبط، کیفیتی به نام “آن” که امروزه از آن به وفور صحبت می‌شود، بیشتر هویدا شود. البته ضبط جداگانه لاین‌ها هم دارای محاسنی است که مراحل ضبط و همچنین میکس و ادیت را در انتها برای اتمام پروژه آسان‌تر می‌کند. چه بسا با توجه به محتوا و حجم کلی کار، هنرمند باید انتخاب درستی برای پروژه خود داشته باشد و فقط راحتی مراحل تولید به عنوان یک مؤلفه در نظر گرفته نشود.

بهرام‌بیک خاطر نشان کرد: رپرتوار و قطعات این مجموعه (هم کنسرت دی ماه و هم آلبوم) شامل آثاری از استاد سعید هرمزی و استاد حسن کسایی و همچنین تصنیف‌ها و قطعات ضربی ساخته شده توسط من هستند و کل مجموعه در آواز شوشتری و کرد بیات ساخته شده است. اعضای این گروه از جمله آقای علیرضا گلبانگ، همگی سال‌هاست در راستای موسیقی اصیل ایرانی فعالیت می‌کنند.

سرپرست گروه سیم درباره این گروه موسیقایی توضیح داد: گروه سیم با هدف پرداختن به موسیقی اصیل و فاخر ایرانی که بر مبنای ردیف-دستگاهی و البته الحان غنی موسیقی مقامیِ نقاط مختلف سرزمین‌مان، شکل گرفته است. در این راستا معمولا آثاری از اساتید گذشته و یا قطعاتی ساخته شده توسط خود اعضای گروه در قالب آهنگ، آلبوم و یا کنسرت، اجرا و ارائه می‌شود. به منظور صدادهی و رنگ‌های متنوع‌سازی بنابر ضرورت یک آلبوم یا کنسرت، با نوازنده‌های مختلفی در راستای اهداف گروه همکاری می‌شود، لذا در طول زمان امکان استفاده از هنرمندان و نوازندگان مختلف وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3574

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا