آلبوم ایرانموسیقی

هفته بعد از آلبوم چهارگون رو نمایی خواهد شد

به گزارش کامینگ سون موزیکمراسم رونمایی از آلبوم امیر شریفی آهنگساز و نوازنده تار شنبه 14 دی‌ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

آلبوم “چهارگون” به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و نوازندگی تنبک احمد مستنبط و سهیل الهدادیان و نوازندگی دایره شایان میرزایی، توسط نشر ساز آواز منتشر و روانه بازار شد.

این آلبوم شامل چهار کنسرت تک‌نوازی تصویری، اجراشده با ساز تار است که شریفی آن‌ها را در چهار نوبت از سلسله برنامه‌های “شب ساز ایرانی” از بهار سال 93 تا پائیز سال 95 اجرا کرد.

این برنامه‌ها در عین اتحاد نسبی در مبانی اجرا و برخورداری از تمهیدات موسیقایی مشترک، هرکدام دارای خصیصه‌هایی است که آن‌ها را تا حدی مستقل از یکدیگر جلوه می‌دهد. از این رو هر یک از این چهار اجرا به‌نوعی تداعی‌کننده فضاهای موسیقایی متفاوت و گاه نمودی از گرایش‌های متنوع اجرای موسیقی کلاسیکِ ایرانی هستند؛ این‌گونه است که این آلبوم “چهارگون” نامیده شده است.

اولین اجرا، مرکب‌نوازی طراحی‌شده‌ای است با محوریت امکانات مدال دستگاه نوا و گریزی به بیداد و بختیاری در همایون دارد. دومین اجرا بر اساس امکانات مدال آواز شوشتری و با گذرهایی به منصوری و چهارگاه طراحی شده است. اجرای سوم با الهام از فرم نشید، مندرج در رسالات قدیم موسیقی ایران ساخته شده است. این قالب که از توالی جملات متر آزاد و عبارات متر ثابت ایجاد می‌شود، شامل چهار بخش عمده در ماهور، بیات ترک، اصفهان و چهارگاه است. اجرای چهارم از این مجموعه سراسر برگرفته از ردیف دوره عالی، ساخته استاد علی‌اکبر شهنازی و به یاد و با احترام ایشان، در آواز ابوعطا و دستگاه همایون اجرا است.

مجلس رونمایی از آلبوم “چهارگون” با سخنرانی استاد داریوش پیرنیاکان و دکتر بابک خضرایی، به همراه اجرای بخش‌هایی از این آلبوم توسط صاحب اثر، شنبه 14 دی‌ماه ساعت 17 در سالن ایران ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه ولیعصر، نرسیده به تقاطع طالقانی پلاک 1552 برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3571

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا