موسیقی ایرانهمایش

رونمایی از دو ساز مجیدآذری پور در فرهنگسرای سرو، فردا

به گزارش کامینگ سون موزیک: آیین رونمایی از دو ساز تلفیقی مجید آذری پور، در ویژه‌برنامه «ساز نو» با حضور اهالی و استادان موسیقی جمعه 6 دی‎ماه ساعت 15 در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

ویژه برنامه «ساز نو» از سازهای ابداعی «دف بادی» یا «دف کوکی» و ساز «کولک» که تلفیقی از ساز سنتی تنبک و ساز کلمبیایی «کاخون» ساخته‎ مجید آذری‎پور است رونمایی می‎شود.

از ویژگی‌های منحصر بفرد «دف بادی» یا «دف کوکی»، کوک شدن پوست دف است. این کوک شدن موجب تنظیم دف با انواع نواها و موسیقی‌ها می شود. همچنین ساز دیگری که از آن رونمایی می‎شود، «کولک» است. این ساز نیز تلفیقی از سازهای «تنبک» و «کاخون» کلمبیایی است.

مجید آذری‎پور سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان و خانواده‌ای اهل موسیقی و هنر بدنیا آمد. از کودکی با موسیقی آشنا شد و نزد اساتیدی چون پورابوطالب ، جمشید محبی و شادروان ناصر فرهنگ فر نواختن تنبک را آموخت.

تلاش فوق‌العاده وی برای ارتقای سطح سازهای موجود و ابداع سازهای جدید در سال ۱۳۸۴ و با ابداع دف قابل کوک آغاز شد و بهبود آن با قابلیت استفاده از هوای فشرده برای کلیه سازها رسیده و هم اکنون با راهنمایی استاد حسین علیزاده نمونه آن برای تار نیز ساخته شده است.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند روز جمعه 6 دی‎ماه، ساعت 15 به فرهنگ‎سرای سرو به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 88881879 تماس بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3565

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا