موسیقیموسیقی ایرانهنرمندانوفات

جلال ذوالفنون نوازنده و آهنگساز سرشناس ایرانی آسمانی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: جلال ذوالفنون آهنگساز و نوازنده سرشناس تار و سه‌تار ساعت 17 و 30 دقیقه روز 28 اسفند درسن 74 سالگی در بیمارستان البرز کرج دار فانی را وداع گفت.

علی صدیقی خواننده و یکی از اعضای گروه «ذوالفنون» با اعلام این خبر،  گفت که دلیل درگذشت این چهره موسیقی ایران آمبولی ریه و سکته قلبی بوده است.

جلال ذوالفنون سال 1316 در شهر آباده استان فارس به دنیا آمد. خانواده‌ او اهل اهل موسیقی بودند، ذوالفنون از 10 سالگی نواختن سه تار را آغاز کرد و پس از مهاجرت به تهران برای ادامه تحصیل درعرصه موسیقی به هنرستان موسیقی ملی رفت.

او همکاری متعددی با بزرگان موسیقی ایران داشت و شاگردان بسیاری را نیز پرورش داد. آثار او در دهه 60 شمسی نقش بسزایی در اقبال مردم به ساز سه تار داشت.

به گفته صدیقی، «ذوالفنون 10 روز پیش به دلیل عمل قلب باز در بیمارستان ایرانمهر بستری شد و هفته گذشته پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص و به خانه منتقل شد. اما روز گذشته خانواده او متوجه شدند که ریه او آب آورده و او را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کردند.»

او افزود: «پس از مدوای روز یکشنبه او را از بیمارستان مرخص کردند که در مسیر بازگشت از تهران به کرج استاد ذوالفنون سکته کرد و پس از انتقال به بیمارستان البرز درگذشت.»

هنوز زمان و مکان خاکسپاری او مشخص نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=35355

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا