موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آقای وزیر «جشنواره موسیقی نواحی» را از زادگاهش جدا نکنید

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از پژوهشگران شناخته شده موسیقی نواحی با انتقاد از تصمیم اخیر مدیران ارشاد در انتقال جشنواره موسیقی نواحی کرمان به استانی دیگر توضیحاتی را ارائه داد.

فواد توحیدی پژوهشگر و عضو شورای علمی دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی نواحی ضمن انتقاد از تصمیم اخیر مدیران ارشاد در انتقال جشنواره موسیقی نواحی کرمان به استانی دیگر توضیح داد: اخیراً صحبت‌هایی انجام گرفته که محل برگزاری جشنواره موسیقی نواحی که بسیاری از ادوار پیشین آن در استان کرمان برگزار شده، به استانی دیگر از جمله استان بوشهر منتقل شود. شرایطی که به طور حتم یک تصمیم غیر منطقی است و برخی از فعالان موسیقی نواحی کرمان را بر آن داشت تا متنی را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده کنیم.

وی افزود: اگر مبنای انتقال جشنواره موسیقی نواحی را استان بوشهر بدانیم، همین دلیل کافی است که در سال‌های اخیر یک فستیوال بسیار جذاب و پرمخاطب موسیقی با عنوان «فستیوال کوچه» در این منطقه برگزار می‌شود که برای خود شنوندگان و تماشاگران زیادی هم دارد. بنابراین من واقعاً نمی‌دانم چرا دوستان ما در وزارت ارشاد به یکباره تصمیم گرفته‌اند که مکان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را به استان دیگری منتقل کنند.

این پژوهشگر اظهار کرد: استان کرمان غیر از این چهارساله اخیر که میزبان گروه‌ها و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره موسیقی نواحی بوده در ادوار گذشته نیز افتخار میزبانی این رویداد را داشته و با این فضا کاملاً آشنایی دارد. کما اینکه پرسش من این است آیا اگر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را به استان دیگری منتقل کنند این فضا دیگر هویت فعلی خود را خواهد داشت؟ آیا اگر جشنواره کن به شهر دیگری منتقل شود می‌تواند هویت خود را ثابت نگه دارد؟ آخر کجای دنیا برندهای فرهنگی هنری را اینچنین جابه‌جا می‌کنند؟

توحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استان کرمان در سال‌های مختلف پایگاه جشنواره موسیقی نواحی بوده و در این مدت شرایط به گونه‌ای هدایت شده که مردم و مسئولان پهناورترین استان کشور با تمام وجودشان از این رویداد حمایت کرده و می‌کنند و می‌توان که به شدت پای کار هستند حتی اگر مشکلی و مانعی هم در این زمینه وجود داشته باشد، آن قدر همبستگی وجود دارد که بتوانیم با کمک اسپانسرها و مردم این مشکلات را حل کنیم. پس چرا دوستان ما در وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرند اینچنین یک رویداد ملی را از یک استان بگیرند و به استانی که چند رویداد موسیقایی دیگر دارد، منتقل کنند.

وی با اشاره به حمایت بسیاری از هنرمندان شاخص موسیقی نواحی برای استمرار میزبانی کرمان افزود: بر اساس این تصمیماتی که گرفته شده، تصمیمی که اتخاذ شد تا با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی و رسانه‌ای درخواست ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در زادگاهش کرمان را مطرح کنیم و امیدوارم جناب صالحی با این تاکیدی که از سوی هنرمندان موسیقی کرمان برای جشنواره موسیقی نواحی دارند شاهد استمرار این رویداد در شهر کرمان باشیم.

در نامه تعدادی از هنرمندان خطاب به وزیر ارشاد که با موضوع «درخواست ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی کشور در زادگاهش کرمان» منتشر شده، آمده است:

«جناب آقای عباس صالحی / وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

با سلام. با توجه به برگزاری موفق ۱۳ دوره جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان، انتقال آن به استانی دیگر تصمیم منطقی و حساب‌شده‌ای به نظر نمی‌رسد.

در هیچ جای دنیا انتقال جشنواره‌ای معتبر که به نوعی برند تبدیل شده است انجام نمی‌شود. این جشنواره تنها جشنواره ملی در پهناورترین استان ایران است که علاقمندان بی‌شماری دارد و هرساله مخاطبین بسیاری چشم به برگزاری مجدد آن دارند.

با توجه به اراده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتقال آن، خواستار بازنگری در این تصمیم هستیم. با تشکر» منبع: مهر

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=35214

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا