موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت

به گزارش کامینگ سون موزیک: ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای خود در سال ۹۹ شامگاه جمعه ۲۲ اسفندماه در تالار وحدت به صحنه رفت و آثار مشاهیر موسیقی جهان را آنلاین اجرا کرد.

این ارکستر پس از اجرای آنلاین در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر که به رهبری نصیر حیدریان برگزار شد، این بار به رهبری سهراب کاشف در تالار وحدت به اجرا پرداخت.

در ابتدای این برنامه قطعه «هشت بهشت» اثر محمدسعید شریفیان توسط اعضای ارکستر اجرا شد. هشت بهشت موسیقی سریالی با همین نام به کارگردانی اکبر خواجوئی است که در اواخر دهه 60 پخش می‌شد و موسیقی این سریال با استقبال بسیار بالایی روبرو شد.

قطعه بعدی که توسط ارکستر سمفونیک اجرا شد قطعه فانتزی «شبی بر فراز کوهستان سنگی» اثر مودست موسورگسکی بود. «شبی بر فراز کوهستان سنگی» با الهام از افسانه‌های ادبی روس، تصاویری موسیقایی با موضوع سحر جادوگران بر فراز یک کوه عریان است که در مراسم ایوان کوپالا اتفاق می‌افتد. موسورگسکی این اثر را در همان شبِ ۲۳ ژوئن ۱۸۶۷ که چنین مراسمی آغاز می‌شود، به پایان رساند.

قطعات L’Arlésienne Suite No اثر ژرژ بیزه و Finlandia, op.26 اثر ژان سیبلیوس دیگر قطعاتی از موسیقی کلاسیک جهان بودند که توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شدند.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران، سیزدهمین کنسرت آنلاینی بود که به همت بنیاد رودکی در ایام همه‌گیری کرونا در تالار وحدت اجرا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34825

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا