موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کنسرت آنلاین فوق‌العاده است

به گزارش کامینگ سون موزیک: محمدحسین سیفی‌زاده می‌گوید تنها راه برقراری ارتباط بین هنرمندان موسیقی با مخاطبان در زمانه فراگیری کرونا همین کنسرت آنلاین است.

محمدحسین سیفی‌زاده آهنگساز موسیقی درباره نحوه جدید برگزاری کنسرت‌های موسیقی به شکل آنلاین گفت: همان‌طور که می‌دانید کرونا در حال حاضر شرایط جدیدی را به وجود آورده که تنها راه برقراری ارتباط بین هنرمندان موسیقی با مخاطبان همین کنسرت آنلاین است. به نظر من کنسرت آنلاین فوق‌العاده است و تنها اشکالی که در این نوع اجرا وجود دارد، منتقل نشدن آن حس و حالی است که بین نوازندگان و خوانندگان با مخاطبان داخل سالن کنسرت برقرار می‌شد.

این آهنگساز در رابطه با آموزش آنلاین نیز عنوان کرد: آموزش آنلاین موسیقی نیز همین شرایط را دارد. درست است که اندازه آموزش حضوری کاربرد ندارد ولی در شرایط فعلی بهترین گزینه است. هنرجویان در آموزش آنلاین فقط محدود به ایران نمی‌شوند و علاقه‌مندان ایرانی که در سراسر دنیا زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از این طریق با استاد خود ارتباط برقرار کرده و آموزش ببینند. به نظر من این می‌تواند حسن آموزش آنلاین باشد.

سیفی‌زاده در خصوص کم کاری خود در حوزه شعر و موسیقی گفت: من به تازگی به 70 سالگی قدم گذاشته‌ام و دیگر به چابکی گذشته نمی‌توانم کار کنم. در واقع پا گذاشتن به کهنسالی باعث شده تا کمکار شوم و انرژی گذشته را نداشته باشم. این روزها تقریباً ساز هم نمی‌زنم.

او اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد این هستیم که افراد زیادی شعر می‌گویند ولی شاعر نیستند. من فکر می‌کنم آن‌ها قبل از هر چیزی باید روی خود کار کنند تا به یک جهان‌بینی درست برسند و بعد دست به قلم ببرند و شعر بگویند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارید کتاب شعر منتشر کنید، توضیح داد: متأسفانه شعرهایی که گفتم همه پراکنده هستند و هیچ‌وقت فرصت این پیش نیامده که بخواهم آن‌ها را جمع کنم و اراده‌ای برای جمع‌آوری آن‌ها از سمت من وجود نداشته است. این روزها شرایط جامعه من را پاگیر خود کرده و فرصت فعالیت نمی‌دهد. با این حال امکان دارد در آینده این کار را انجام بدهم و کتاب اشعار خودم را نیز چاپ کنم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34735

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا