موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حمید صفت ؛ رپر معروف در دادگاه جنایی

به گزارش کامینگ سون موزیک: نخستین جلسه محاکمه حمید صفت در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه حمید صفت صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه فقط به قرائت کیفرخواست این پرونده پیچیده و جنجالی پرداخته شد.

ساعت 9 و50 دقیقه بود که این جلسه در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد. پرونده‌ای که غروب شنبه، بیست‌وهشتم مردادماه‌ سال 96 همه را شوکه کرد. خواننده بیست‌وهشت ساله‌ای که 43 ماه پیش با ناپدری‌اش درگیر شد. درگیری‌ای که درنهایت با مرگ مرد شصت‌وشش ساله پایان یافت و پرونده‌ای پرپیچ‌وخم را روی میز قضات جنایی و پلیس قرار داد.

حمید صفت ساعتی پس از مرگ ناپدری‌اش خود را تسلیم پلیس کرد. او به درگیری با هوشنگ اعتراف کرد، ولی اتهام قتل عمد را نپذیرفت. او در جلسات بازپرسی درباره روز حادثه به قاضی گفت: «از طریق تماس تلفنی برادرم متوجه شدم که مادرم با هوشنگ درگیر شده است. من هم بلافاصله به خانه آنها در خیابان شیخ بهایی رفتم. وقتی به آنجا رسیدم ناپدری‌ام همچنان در حال درگیری و دعوا بود. سماجت و پرخاشگری‌های ناپدری من ادامه داشت تا اینکه من هم مجبور شدم برای آرام‌کردن او کاری کنم. چند ضربه‌ای به هم زدیم. اما من با شیء یا وسیله‌ای به سر او ضربه‌ای وارد نکردم. فقط یک گلدان به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد هم به سمتش رفتم و ضربه‌ای به ‌صورتش زدم.»
اعتراض به نظریه

این صحبت‌ها درحالی مطرح شد که حمید صفت در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفت. ماجرای پرونده جنجالی و پیچیده حمید صفت در دادسرا بررسی شد. پزشکی قانونی نیز همزمان بررسی‌های خود را آغاز کرد. در نظریه اولیه پزشکی قانونی، علت مرگ، خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سر اعلام شده بود. با این حال حمید صفت به این نظریه اعتراض کرد.

برای همین کمیسیون سه‌نفره پزشکی قانونی تشکیل شد. این‌بار حمید را ٨۵‌درصد مقصر مرگ ناپدری‌اش اعلام کردند. اما این نتیجه نهایی نبود. دو کمیسیون دیگر، یکی پنج‌نفره و دیگری هفت‌نفره برای پرونده این خواننده مشهور تشکیل شد. در نهایت این پسر ۵٠‌درصد مقصر مرگ ناپدری‌اش شناخته و ۵٠‌درصد دیگر عامل مرگ بیماری مقتول میانسال اعلام شد. با گذشت چند ماه از این ماجرا و طی‌شدن مراحل مختلف در این پرونده، حمید صفت با قید وثیقه ۶٠٠میلیونی آزاد شد. اوایل امسال بود که هیأت 9‌ نفره به بررسی موضوع پرداخت. در نهایت اعلام شد که علت مرگ مقتول ضربه به سر بوده، ولی این ضربه کُشنده نبوده است. طبق این نظریه داروهایی که قربانی به‌ دلیل بیماری‌هایش مصرف می‌کرده، در مرگ او بی‌تأثیر نبوده است.
انکار قتل عمدی

با این حال اولیای‌دم به این نظریه اعتراض کردند. این‌بار پرونده وارد مرحله دیگری شد. هیأت 11نفره پزشکی اسفند‌ماه پارسال پرونده را بررسی کردند. نظریه این کمیسیون نیز اعلام شد. بر اساس این نظریه، بیماری‌های زمینه‌ای مقتول در مرگ او دخیل بودند. بنابراین با نظر اصلی کمیسیون پزشکی آخرین دفاعیات حمید صفت نیز گرفته شد. او باز هم حرف‌های قبلی خود را تکرار کرد.

در شرایطی که این رپر معروف همچنان منکر قتل عمدی بود، بازپرس جنایی پرونده او را به اتهام قتل عمد به دادگاه فرستاد. هیچ کدام از این نظریه‌ها و صحبت‌های متهم او را از اتهام قتل عمدی مبرا نکرد. بر اساس آخرین نظریه کمیسیون 11نفره پزشکی قانونی مشکلات و بیماری قربانی در مرگش دخیل بوده است. این درحالی است که در تحقیقات مشخص شد حمید صفت چندبار برای ناپدری‌اش دارو خریده بود. این مسأله نشان‌دهنده این بود که او از بیماری ناپدری‌اش باخبر بوده است.
اتهام قتل عمدی

بنابراین بازپرس پرونده با توجه به ماده 290 قانون مجازات اسلامی این خواننده را مجرم شناخت. بر اساس بند «پ» این ماده قانونی، اگر کسی آگاهی داشته باشد که فردی بیمار است و ممکن است با یک ضربه جانش را از دست بدهد و با این آگاهی به فرد بیمار آسیب بزند، مرتکب قتل عمد شده است. بنابراین قاضی ساسان غلامی بازپرس جنایی تهران رپر معروف را در مرگ ناپدری‌اش مجرم شناخت و برای او به اتهام مباشرت در قتل عمدی کیفرخواست صادر شد.

پرونده به دادگاه کیفری رفت. صبح دیروز نخستین جلسه دادگاه در شعبه دهم به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد. حمید صفت در این جلسه حضور یافت، اما صحبت‌ها و دفاعیات او به جلسه بعدی دادگاه موکول شد. در این جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت. او روند پرونده پیچیده حمید صفت را برای هیأت قضائی روایت کرد. ساعت 12و30دقیقه ظهر بود که این جلسه به پایان رسید و ادامه آن به روز بعد موکول شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34576

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا