موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نشان درجه یک آواز مقامی خراسان رضوی به هنرمند تربت‌جامی رسید

به گزارش کامینگ سون موزیک: گواهینامه درجه یک آواز مقامی استان خراسان رضوی طی مراسمی با حضور مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، جمعی از مسوولان اجرایی و هنرمندان شرق خراسان رضوی به استاد”کریم کریمی” هنرمند تربت‌جامی اهدا شد.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران روز جمعه در مراسمی که به همین مناسبت در محل بنای تاریخی ” رباط جام ” شهرستان تربت جام برگزار شد گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان پس از طرح فعالیتها و سوابق هنری هنرمندان، آثار و فعالیتهای آنها را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می دهد و درجات یک،۲ و سه هنری به آن گروه از هنرمندانی که شایستگی دریافت این درجات را داشته باشند تقدیم می شود.

علی ثابت نیا افزود: نشان درجه یک هنری برای هنرمندانی که به لحاظ سنی دارای فعالیتهای ویژه و تاثیرگذار در فضایی که در آن عرصه فعالیت می کنند باشند اهدا می شود.

وی ادامه داد: استاد کریم کریمی یکی از پیشکسوتان هنر آوازهای محلی شرق خراسان رضوی است که یک عمر در عرصه این هنر فعالیت داشته است و این درجه هنری که معادل دکتری است به این هنرمند تعلق گرفته و از مزایای آن برخوردار می شود.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: موسسه پیشکسوتان و همچنین صندوق اعتباری هنرمندان خدماتی را برای این گروه از هنرمندان پیش بینی کرده است و امیدوایم که برای سایر هنرمندان در عرصه های مختلف اقدام مشابه انجام گیرد و سایر هنرمندان بتوانند به این درجات برسند.

ثابت نیا به ضبط برنامه های هنری هنرمندان این منطقه برای شرکت در جشنواره آوای ارادت اشاره کرد و افزود: مراسم ضبط و تصویربرداری از اجرای هنرمندان موسیقی مقامی این خطه انجام شده و به لحاظ شرایط کرونایی، برنامه های ضبط شده به صورت ویدیویی از فضای مجازی پخش می شود.

جشنواره ” آوای ارادت ” ۲ سال متوالی همزمان با دهه کرامت در استان خراسان رضوی برگزار شد و امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در شهرستان تربت جام با اجرای ۱۰ برنامه آواهای محلی از هنرمندان شهرستانهای تایباد، باخرز و تربت جام برگزار شد.

استاد کریم کریمی کهجه ای در دوم خرداد ماه سال ۱۳۲۷ در تربت جام متولد شد و معروف به” خنیاگر موسیقی شرق خراسان رضوی” است.

این هنرمند که ۶۵ سال است در این عرصه هنری فعالیت دارد تاکنون در بیش از ۲۰۰ جشنواره بین المللی شرکت کرده است.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

تربت‌جام از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق نیز هم مرز با کشور افغانستان است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34350

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا