موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

تشکر و قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دو رویداد هنری

به گزارش کامینگ سون موزیک: وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری دو رویداد جایزه ملی موسیقی «عارف» و «نشان ملی دبیر سیاقی» پیامی را منتشر کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری دو رویداد جایزه ملی موسیقی عارف و «نشان ملی دبیر سیاقی» پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام سیدعباس صالحی به دو رویدادِ نشان ملی دبیرسیاقی و جایزه ملی عارف در قزوین آمده است:

موسیقی ایرانی و زبان و ادبیات دو حلقه اثرگذار در زنجیره فرهنگ و هنر ایران زمین به شمار می‌رود که استحکام بخش و مُقوم هویت فرهنگیِ این سرزمین محسوب می‌شوند. حفظ، تقویت و گسترش این دو در جغرافیای فرهنگی کشور از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

مایه خرسندی است که این روزها دو رویداد بزرگ ملی به میزبانی استان فرهنگ مدار قزوین که از گذشته‌های دور تا کنون خاستگاه و مهد علم و ادب و فرهنگ و هنر بوده، در حال برگزاری است.

جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه‌های ایرانی و نشان ملی دبیرسیاقی در حوزه زبان و ادب فارسی که علاوه بر پاسداشت نام و آثار دو شخصیت اثرگذار تاریخِ فرهنگیِ ایران زمین، در احیا و تقویت دو شاخصه‌ی مهم فرهنگ ایرانی یعنی موسیقی و زبان و ادب فارسی راهگشا خواهد بود.

مرحوم سید محمد دبیرسیاقی در عمر پرثمر خویش، خالق آثار و خدمات فراوانی در تصحیح متون ادب فارسی، شاهنامه پژوهی و فرهنگ نویسی زبان فارسی بود. برگزاری نشان ملی دبیرسیاقی ارج نهادن به این شخصیت فرهیخته و بستری برای حمایت از حوزه‌ی تصحیح متون فارسی در عصر حاضر است.

هم چنین زنده یاد عرف قزوینی از نامداران عرصه شعر و ترانه و تصنیف که نقش برجسته ای در بیان تحولات تاریخ معاصر ایران و حمایت از آزادی خواهی و عدالت طلبی داشت و برگزاری جایزه ملی عارف تقدیر از این مقام هنری و زمینه ساز حمایت از تولید تصانیف و تولیدات موسیقایی ارزشمند خواهد بود.

با قدردانی از کلیه دست‌اندرکاران این دو رویداد فرهنگی و هنری، امیدوارم برگزاری رخدادهایی از این دست، در ایجاد جریان‌های فرهنگی متعالی در منظومه فرهنگی کشور اثرگذار باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34325

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا