آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«کاروان دف صبا» بررسی ریتم در آثار ابوالحسن صبا

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «کاروان دف صبا» با موسیقی آرش زنگنه مشتمل بر بررسی ریتم روی پنج قطعه از آثار ابوالحسن صبا هنرمند فقید موسیقی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «کاروان دف صبا» اثری تازه از آرش زنگنه آهنگساز موسیقی است که به تازگی در قالب بررسی ریتم روی پنج اثر از قطعات زیبای زنده یاد ابوالحسن صبا هنرمند فقید موسیقی ایرانی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

در توضیح این اثر آمده است:

«آلبوم کاروان دف صبا» اثری از آرش زنگنه است که به صورت تخصصی به بررسی ریتم روی پنج قطعه از قطعات زیبای استاد صبا می‌پردازد. این آثار صرفاً برای ساز کوبه‌ای دف تجزیه و تحلیل، طراحی و نت نویسی شده‌اند که مجدداً با اجرای فوق‌العاده نسل امروز موسیقی به اجرا در آمده است.»

«به یاد گذشته»، «در قفس»، «کاروان»، «تمرین دشتی»، «تلفیق وطن و زرد ملیجه با کلام»، «تلفیق وطن و زرد ملیجه بدون کلام» آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این در حالی است که قطعه آخر این آلبوم تلفیقی از دو اثر توسط علینقی وزیری و ابوالحسن صبا است که متن این دو ترانه نیز به عبدالعظیم قریب گرگانی و حسین گل گلاب دو چهره ادبیات و ترانه سرایی کشورمان منسوب می‌شود.

بامداد فلاحتی خواننده، جواد شاهی نوازنده تار و عود، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، اسماعیل همایون پور نوازنده دف و آرش زنگنه نوازنده دایره عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

زنده یاد ابوالحسن صبا از جمله هنرمندان ارزنده موسیقی ایران است از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی معاصر ایران یاد می‌کنند.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که در طول زندگی خود خدمات و آثار ارزنده‌ای را به موسیقی اصیل ایرانی ارائه داده است، مهارت بسیار فوق العاده در نواختن ویولن و سازهای دیگری چه سه تار داشت که آثارش همچنان به عنوان مراجع آموزشی موسیقی به حساب می آیند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34209

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا