موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

بی‌سابقه‌ترین تسهیلات برای اصحاب فرهنگ وهنر

به گزارش کامینگ سون موزیک: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه نسبت به اصلاح رویه‌ها و ساماندهی حمایت‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اقدامات شاخصی را ارائه کرده است.

« لادن حیدری» با تشریح جزئیات و نحوه ساماندهی حمایت های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار داشت: به عنوان مثال پیش بینی سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان بعنوان یکی از برنامه های اصلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده بود که امروز به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: از جمله اهداف این برنامه، شفافیت، سرعت و انسجام اطلاعات ازجمله اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امروز محقق شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: برخی از این برنامه ها در سال های گذشته عملیاتی و اجرا شد و برخی بعد از تامین منابع و پیش بینی زیرساخت ها اقدام شده و نتایج آن در آینده نزدیک مشهود خواهد بود.

حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه رسالت ذاتی وزارت فرهنگ است

حیدری با تاکید براینکه یکی از رسالت‌های ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است، تصریح کرد: برای انجام این مهم و گسترش و تعمیق ابعاد آن تلاش های بسیاری مصروف شده و تحولات خوبی در شیوه ها و رویکرد وزارتخانه بوجود آورده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه با وجود شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های ناجوانمردانه و شرایط پیش بینی نشده بیماری کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها فعالیتهای خود را تعطیل نکرد بلکه حمایت های خود را گسترده تر و بیشتر انجام داده که شرح آن در گزارش های قبلی به سمع و نظر اهالی فرهنگ و هنر و رسانه رسیده است.

بی‌سابقه‌ترین تسهیلات برای اصحاب فرهنگ وهنر

حیدری تاکید کرد: اقدامات (ارائه و پرداخت تسهیلات) این دوره در نوع خودش در دوران‌مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی سابقه بوده تا جایی‌که حتی در اوج رفاه کشور هم نتوانسته بودیم این تسهیلات را در حوزه فرهنگ درنظر گرفته و دریافت کنیم که خوشبختانه این مهم با درایت وپیگیری مجددانه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پشیبانی دولتمردان تدبیر و امید اجرا شد.

وی با اشاره به تاثیرات و آسیب‌های وارده همه‌گیری کرونا بر حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و بروز مسائل و مشکلات بعدی برای اهالی این حوزه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تاکنون سلسله نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، رفاه وتامین اجتماعی و دیگر نهادها در ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم؛ بنابراین پس از رایزنی ها و پیگیری های فروان توانستیم امروز به این دستاوردها برسیم.

دو دهه تلاش برای مشمول کردن اهالی فرهنگ و هنر در صندوق بیمه بیکاری

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال به موضوع پیگیری و تحقق تعلق بیمه بیکاری به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اشاره و تاکید کرد: بیش از دو دهه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردیم تا صندوق بیمه بیکاری هنرمندان را نیز مشمول بیمه بیکاری نماید، در حال حاضر توانسیتم بیمه بیکاری را به هنرمندانی که به طورغیرارادی بیکار شده اند اختصاص دهیم.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همچنین درنظر گرفتن تسهیلات را افتخاری بزرگ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34039

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا