آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

«از بنفش تا بنفش» امیر شهابی آماده دانلود قانونی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آلبوم تکنوازی پیانوِ «از بنفش تا بنفش» با آهنگسازی و نوازندگی امیر شهابی، توسط این هنرمند منتشر شده و پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«از بنفش تا بنفش» اثری ست بی کلام در قالب تکنوازی که به عنوان تازه ترین ساخته امیر شهابی در قالب ۱۰ قطعه به عناوین «قهرمان»، «دیاموند»، «شعر سهراب»، «ماهی کوچولو»، «اروپا»، «بادکنک ها»، «بام تهران»، «دستبند»، «تندیس مشکی» و «زیر باران» ساخته و پرداخته شده است.

امیر شهابی، خالق و ناشر اثر درباره آن می‌گوید: «از بنفش تا بنفش مجموعه‌ای آفریده خلوتم با پیانو در سال‌های ۹۷ و ۹۸ خورشیدی است. روح حاکم بر قطعات حرکتی آزاد دارد و هر گوشه از این آلبوم راوی داستانی مستقل و تجربه‌ای ویژه است که کوشیدم با نواها ماندگارشان کنم.»

از این موزیسین، مدرس و استاد دانشگاه، آلبوم «تحلیل شخصی» نیز پیش تر منتشر شده است.

او موسیقی را از کودکی با گرایش موسیقی کلاسیک اروپا آغاز کرد و پس از چندین سال تلاش در این شاخه و نیز گذراندن دوره های مختلف، آموخته های خود را تا مقطع کارشناسی ارشد آن رشته ادامه داد. ساز تخصصی او پیانوست و رپرتوآر نوازندگی کلاسیک وی، متنوع از دوره باروک تا معاصر طی سالیان تکمیل شده.

همچنین با گرایش به بداهه نوازی، تغییرات هارمونی و پیگیری حرکت موسیقی اوایل قرن بیستم در ایالات متحده، علاقه مند به سبک جز شد و بسیاری از بداهه نوازی های آثار استاندارد موسیقی جز را نت نویسی نمود؛ بعلاوه نخستین مجموعه تصویری آموزش مقدماتی پیانو جز به زبان فارسی را در سال ۹۶ تهیه و منتشر کرد.

با توجه به تمایل روزافزون جوانان به تحصیل در رشته های موسیقی و مهندسی صدا، تدریس در دانشگاه از جمله مشغله های او بوده و با راهنمایی نمودن دانشجویان علاقه مند در دروس مرتبط، با نگرش آکادمیک، آنها را در مسیر تحصیلات عالی و کاربردی همراهی می کند.

حضور در برنامه های رسانه ملی به عنوان کارشناس، منتقد و پژوهشگر در حوزه های مختلف، از جمله بررسی سبک های موسیقی مثل امپرسیونیسم، نئو کلاسیک، جز و… همینطور معرفی کتب منتشر شده و گفتگو با نویسندگان و مترجمان و بررسی برخی آلبوم های بی کلام در ژانرهای گوناگون، از تلاش های او برای هرچه آشناتر کردن مخاطب با موسیقی فاخر است.

در کنار برنامه های شخصی، همکاری با گروه های موسیقی در سبکهای مختلف از دیگر فعالیت های او بوده و تجربه اجراهای متعدد در داخل و همچنین خارج از کشور را در قالب فستیوال، مسابقات و کنسرت به کارنامه حرفه ای خود افزوده است.

افزون بر این وی فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک است و دانش الکترونیک به ویژه فعالیت و پژوهش در حوزه مهندسی صدا، ضبط و پردازش سیگنال های صوتی را با جدیت پیگیری و به شکلی مستقل در این شاخه فعال است.

شایان ذکر است که آلبوم «بنفش تا بنفش» از امیر شهابی، به تازگی منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه دیجیتال آن را از وبسایت های معتبر دانلود قانونی موسیقی تهیه نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33979

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا