موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

زمزمه «حیدرحیدر» شنیدنی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه هم‌آوایی الغدیر طهران همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت علی (ع) تک آهنگ «ابا الاحرار» را به محضر عاشقان آن حضرت تقدیم کرد.

«ابا الاحرار» عنوان تازه‌ترین اثر گروه هم آوایی الغدیر طهران است که با شعر ایمان طرفه، آهنگسازی حسن کاتب کربلایی، تنظیم سیدشهاب‌الدین شوشتری و صدابرداری و میکس حسن صفری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

هادی نصیری سرپرست گروه هم آوایی الغدیرطهران در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: همان طور که در پیشینه فعالیت‌های گروه هم آوایی الغدیر طهران به مخاطبان معرفی شده، این مجموعه مدتی است عنوان «تواشیح» را برای معرفی گروه حذف کرده و عنوان «هم آوایی» را برای نام گروه انتخاب کرده است. عنوانی که به نوعی ما را جزو اولین گروه‌هایی با این اسم به مخاطبان معرفی کرده است. دلیل این موضوع تلاش برای هم خوانی فارسی برای اغلب کارهایمان است که بتواند به لحاظ مفهومی دربرگیرنده طیف بیشتری از مخاطبان باشد.

وی افزود: آنچه در مجموعه هم آوایی الغدیر طهران صورت گرفته است مبتنی بر فرمایشات چند سال پیش مقام معظم رهبری در جمع قاریان است که تاکید داشتند گروه‌های قرآنی می‌توانند به نوعی آثار جمعی شأن را اجرا کنند که تفهیم معانی آن برای شنونده آسان‌تر شود. ما نیز با تکیه بر همین فرمایشات ارزشمند فضای محتوایی کارهایمان را به سمتی سوق دادیم که بتوانیم کارهایی بر این مبنا تولید کنیم. حالا بعد از هشت سال تصمیم گرفتیم بر خلاف تولیدات همیشگی این چند ساله گروه که به طور حتم نیز براساس فرمایشات مقام رهبری ادامه خواهد پیدا کرد، اثری با زبان عربی تولید کنیم. دلیل آن هم استفاده از دست‌اندرکاران عرب زبان بوده که می‌تواند یکی از کارهای متفاوت گروه به حساب آید.

سرپرست گروه هم آوایی الغدیر بیان کرد: خانم ایمان طرفه از شاعران ایرانی عرب زبان هستند که چندی پیش آثارشان مورد تفقد رهبری هم قرار گرفت. جناب حسن کاتب کربلایی هم آهنگساز قطعه است که این هنرمند از تولیدکنندگان و مداحان خوب کشور عراق نیز به حساب می‌آید که از آثار ماندگار او می‌توان به اثر «قدم قدم با یه علم» اشاره کرد. تنظیم کار هم از سید شهاب‌الدین شوشتری هست که از هنرمندان جوان و با انگیزه‌ای است که این روزها کارهای زیادی را انجام می‌دهد. صدابرداری هم به همت حسن صفری در استودیو کوثر صورت گرفته است.

نصیری درباره نحوه سفارش شعر این اثر نیز توضیح داد: وقتی ما برای ساخت اثر، کار را به خانم طرفه سفارش دادیم، گفتیم از الفاظی استفاده کند که با وجود عرب زبان بودن بتواند با طیف گسترده‌تری از مخاطبان ارتباط برقرار کرده و به نحوی باشد که متناسب با روز پدر و تولد حضرت علی منتشر شود. در این راستا ما از چهار عنوان «پدر آزادگان»، «پدر برگزیدگان»، «پدر پاکیزگان» و «پدر خوبان» استفاده کردیم که اسم شعر با تکیه بر همین عبارات «یا اباالاحرار» انتخاب شده است و امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33886

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا