موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

توضیحاتی درباره مسابقه خوانندگی «نواهنگ»

به گزارش کامینگ سون موزیک: مسابقه خوانندگی «نواهنگ» با داورانی از ایران و افغانستان برای شبکه آی فیلم ۲ تولید می‌شود. حالا تهیه کننده در گفت و گویی به ارائه توضیحاتی درباره این برنامه در شبکه ویژه فارسی زبانان پرداخته است.

شبکه آی‌فیلم اقدام به تولید یک مسابقه‌ تلویزیونی خوانندگی کرده است. این مسابقه با عنوان «نواهنگ» ویژه استعدادیابی خوانندگی از میان افغانستانی‌های مقیم ایران است.

فرشید محمودی، تهیه‌کننده «نواهنگ» درباره تولید این مسابقه گفت: چندی پیش فراخوان این برنامه استعدادیابی، از آی‌فیلم ۲ پخش شد و طی آن از کسانی که فکر می‌کنند استعداد خوانندگی دارند، دعوت کردیم معرفی و ویدئویی از خودشان بفرستند تا قابلیت نخستین خوانندگی‌شان را بسنجیم.

محمودی درباره استقبال مخاطبان از این مسابقه گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و خارج از حد تصور از سوی مخاطبان مواجه شدیم. از میان شرکت‌کنندگان، حدود ۱۳۰ نفر قابلیت اولیه را داشتند و در تست راستی‌آزمایی در حضور داوران شرکت کردند.

او داوران «نواهنگ» را معرفی کرد و گفت: عارف جعفری از خوانندگان افغانستانی، دکتر محمدرضا چراغعلی از آهنگسازان معروف ایرانی و مهرداد هویدا خواننده و آهنگساز معروف کشورمان که به‌عنوان داور حضور دارند، از میان ۱۳۰ نفر شرکت‌کننده، ۴۸ نفر را انتخاب کردند. این افراد به ۱۲ گروه چهار نفری تقسیم شدند و هر گروه در یک قسمت از برنامه «نواهنگ» با یکدیگر رقابت می کنند.

تهیه‌کننده این برنامه استعدادیابی، مجری برنامه را هادی کریمی معرفی کرد که برای اجرای این برنامه از افغانستان دعوت شده است.
او ادامه داد: روند مسابقه به این صورت ادامه پیدا می‌کند که از هر برنامه یک نفر با رأی داوران بالا می‌آید و ۱۲ نفر در سه برنامه نیمه‌نهایی شرکت می‌کنند و در آخر سه نفر برگزیده نیمه‌نهایی، در برنامه فینال، عناوین اول، دوم و سوم را با رأی داوران به دست می آورند.

محمودی خاطرنشان کرد: مثل همه برنامه‌های این‌چنینی، به هر خواننده یک کد اختصاصی هم تعلق می‌گیرد و بینندگان می‌توانند با شماره‌ای که شبکه اعلام می‌کند، به کد خواننده‌ای که از نظرشان برتر است، رأی بدهند و به‌این ترتیب، علاوه بر سه نفر برتر از نظر داوران، یک نفر هم با رأی مردم انتخاب می‌شود که بعد از پخش فینال برنامه، در یک ویژه‌برنامه که شبکه ترتیب خواهد داد، نفر برگزیده مردمی هم به مخاطبان معرفی خواهد شد.

مدت زمان تقریبی هر قسمت ۵۰ دقیقه است و امیر فروتن کارگردان هنری، حسین کیانی کارگردان تلویزیونی، سارا کیا مسئول تولید و هماهنگی، غلامرضا مقصودی مدیر نورپردازی و تصویربرداری، آناهیتا کارخانه منشی صحنه، علی توانایی مسئول تیم مستندسازی، سعید سلطانی مجری طرح و علی کیا و محمد خیراندیش به‌عنوان دستیار تهیه در تولید این برنامه حضور دارند.
«نواهنگ» به زودی از آنتن کانال آی‌فیلم ۲ برای فارسی‌زبانان افغانستان و تاجیکستان پخش می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33851

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا