جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

برگزاری جشنواره باعث می شود موسیقی راکد نماند

به گزارش کامینگ سون موزیک: شاهین علیزاده ـ سرپرست گروه «ایستم» و نوازنده سازهای کوبه‌ای ـ درباره شرایط برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی، گفت: برگزار شدن جشنواره، جنبه حمایتی از هنرمندان را دارد و البته برپایی آن بارها بهتر از برپا نشدنش است؛ چون باعث می‌شود موسیقی راکد نماند و جریان داشته باشد.

جشنواره موسیقی فجر در این دوره با اجرای گروه موسیقی «ایستم» از خراسان شمالی و شهر بجنورد شروع شد که این گروه قطعاتی را از موسیقی محلی کرمانجی اجرا کرد.

علیزاده ـ سرپرست گروه «ایستم» و نوازنده سازهای کوبه‌ای ـ که امسال برای نخستین بار به همراه گروه موسیقی «ایستم» در جشنواره شرکت کرده بود، درباره اینکه چه فضایی را در جشنواره مجازی تجربه کردند، گفت: قاعدتا این نحوه برگزاری هیچگاه جذابیت اجراهای حضوری را نه برای مخاطب و نه برای هنرمند نخواهد داشت؛ ولی در این شرایط چاره دیگری نداریم. اگر مخاطب در سالن حضور داشته باشد هم خودش لذت بیشتری می‌برد و هم هنرمند با انرژی گرفتن از مخاطب اجرای پرشور و شوق‌تری را ارائه خواهد داد.

این هنرمند که به موسیقی ایرانی می‌پردازد و پس از موسیقی سنتی کار در حوزه نواحی را آغاز کرده است، درباره شرایطی که کرونا برایش رقم زد، بیان کرد: نمی‌توان گفت که کرونا روی کار من تأثیرگذار نبوده ولی به طور کلی تأثیر چندانی نداشته است؛ چون پیش از آن هم تدریس می‌کردم و با آغاز شروع کرونا تنها روش کاری ام به تدریس آنلاین تبدیل شد. به طور کلی برای افرادی که کارشان تدریس بود، شرایط تغییرات چندانی نکرد.

او همچنین درباره شرایط هنرمندان نواحی از آغاز پاندمی کرونا گفت: البته برای آن دسته از هنرمندانی که در حوزه موسیقی نواحی فعالیت می‌کنند، شیوع کرونا اثرات مخرب زیادی داشته است؛ چون بخش اصلی کار این افراد اجرا در مجالس و جشنواره‌ها بود که با آغاز پاندمی این امکان از آنها گرفته شد.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر چهارم اسفند ماه به پایان می رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33379

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا