جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

درخشش بانوان نوازنده در روز سوم جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک: در سومین روز از جشنواره موسیقی فجر حضور پررنگ بانوان نوازنده در اجراها مشهود بود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار می شود که به دلیل شرایط مجازی این رویداد موسیقایی در دوران کرونا، امکان اختصاص بخشی مستقل به نام بانوان وجود نداشت.

جشنواره فجر که سال گذشته پس از چند دوره حذف بخش بانوان، بار دیگر شاهد بازگشت این بخش بود، در دوره سی و ششم و به دلیل برگزاری مجازی، بار دیگر از برگزاری این بخش به صورت مستقل محروم شد.

حسن ریاحی ـ دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ـ پیش از آغاز این دوره در گفت وگویی درباره برپایی بخش بانوان در جشنواره امسال توضیح داده بود: بخش مستقلی با عنوان بانوان در جشنواره وجود ندارد اما در بیشتر گروه‌هایی که اجرا دارند، هنرمندان و نوازندگان زن حضور دارند. ولی در این دوره به دلیل پخش از فضای مجازی گروه‌هایی که برای بانوان، اختصاصا اجرا کنند، حضور ندارد.

حالا سومین روز از جشنواره موسیقی فجر با حضور ۱۳ نوازنده زن طی شش اجرا همراه است.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه و در سانس نخست جشنواره، هنرستان موسیقی دختران و دانشگاه هنر کنسرت داشتند که همین امر بر وزنه تعداد نوازندگان زن در روز سوم می افزود.

یاسمن فرامرزی نژاد، آوا پویا کاشانی، روشا محمد اصغری و ملیکا چمن آرا نوازندگان هنرستان موسیقی دختران بودند.

همچنین با پخش کنسرت نوازندگان ممتاز دانشگاه هنر، نازنین سلطانی راد و هلیا سرایداریان هم در روز سوم به روی صحنه رفتند.

آناهیتا رمضانی (نوازنده تار) و مائده اسماعیلی (نوازنده دف و دایره) هم از جمله هنرمندانی بودند که همراه با گروه اقبال آذر در سانس دوم از روز سوم به عنوان نوازندگان زن جشنواره موسیقی فجر روی صحنه حاضر شدند.

در سومین روز از جشنواره همچنین گروه رستاک ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه اجرا داشت که در جریان آن دینا دوستی نوازنده کمانچه، یاسمن نجم‌الدین نوازنده قانون و پریسا اینانلو نوازنده سازهای کوبه‌ای به هنرنمایی پرداختند.

اما آخرین اجرا از سومین روز جشنواره موسیقی فجر هم به اجرای دو زن نوازنده اختصاص داشت. گلریز زربخش که با همراهی خواهرش ژابیز آنسامبل نیواک را در سال ۱۳۸۷ بنیانگذاری کرده اند از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه برنامه داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33373

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا