موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

شهر بیرجند را با انسان‌های بزرگی که آوازه ملی و جهانی دارند، می‌شناسم

به گزارش کامینگ سون موزیک: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرحی با عنوان «کمک به آموزش و صیانت از هنرهای بومی در معرض فراموشی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی است.

علی اکبر صفی‌پور روز پنجشنبه در آیین گشایش مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در مجموعه باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند افزود: شهر بیرجند را با انسان‌های بزرگی که آوازه ملی و جهانی دارند، می‌شناسم و آمادگی پیگیری کمک به مکتب‌خانه موسیقی خراسان جنوبی از محل این طرح را داریم.

وی با بیان اینکه عنوان «مکتب‌خانه» در فرهنگ ما جایگاه وسیع و ارزشمندی دارد اظهار داشت: علت شهرت مکاتبی که در نقاط مختلف کشور همچون اصفهان، شیراز، تبریز یا مکاتب کشور همسایه در هرات، سمرقند و بخارا وجود دارند، آثار سنتی و توجه به هنرهای بومی منطقه است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای توسعه مکتب‌خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی منتظر روشن شدن چراغی از سوی مرکز نباشید و پیشنهاد می‌کنم از ظرفیت خیرین این منطقه یا کسانی که اهل خراسان جنوبی بوده اما در سایر نقاط کشور زندگی می‌کنند، استفاده کنید.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کار امروز ماندگار شود، اساسنامه دقیقی برای مکتب‌خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی تنظیم شود تا صیانت‌کننده هنرهای موجود و بنیانگذار آثار در حوزه‌های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، نمایشی و سینما در کنار موسیقی نواحی باشد.

مکتب‌خانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی امروز با حضور مسوولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی و شماری از هنرمندان در بیرجند گشایش یافت.

همچنین در این آیین ذوالفقار بیتانه و گروه موسیقی مقامی سلم‌آبادی‌ها به هنرنمایی پرداختند و از ذوالفقار بیتانه به عنوان میراث معنوی زنده خراسان جنوبی تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33363

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا