جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی مظفر شفیعی و حسام اینانلو در جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک: اجرای شفیعی و اینانلو در قالب بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی بود و آن‌ها در دستگاه‌های سه‌گاه و همایون، قطعاتی را روی اشعار سعدی و عطار نیشابوری اجرا کردند.

در آخرین کنسرت روز دوم سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، مظفر شفیعی خواننده، مدرس آواز و ردیف‌دان موسیقی سنتی ایرانی و حسام اینانلو نوازنده کمانچه و آهنگساز، چهارشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۲۳ به اجرای ساز و آواز پرداختند.

اجرای شفیعی و اینانلو در قالب بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی بود و آن‌ها در دستگاه‌های سه‌گاه و همایون، قطعاتی را روی اشعار سعدی و عطار نیشابوری اجرا کردند.

در بخشی از این کنسرت تصنیف «شب جدایی» یکی از ساخته‌های مجید وفادار نیز توسط این دو هنرمند اجرا شد.

اینانلو در رابطه با تجربه اجرای کنسرت به‌صورت آفلاین گفت: اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و ما قبلاً تجربه اجرای کنسرت بدون تماشاگر را نداشته‌ایم. درواقع این تجربه تازه‌ای است که باید در آن مخاطب را تصور کنیم. مخاطب در ذهن ما حضور دارد چون می‌دانیم این برنامه قرار است برای مخاطب باشد، بااین‌حال شرایط متفاوتی نسبت به کنسرت حضوری دارد.

شفیعی که یکی از چهره‌های مطرح فرم آوازی در موسیقی دستگاهی است درباره پخش اجرا در فضای مجازی عنوان کرد: اجرا با حضور تماشاگر شور و حال دیگری دارد ولی ما در حال حاضر چاره‌ای نداریم. به نظرم اجرای مجازی نیز در این شرایط خوب است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌ها اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33332

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا