موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کاش از توانایی های هنری گلنوش خالقی در ایران استفاده می شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  افلیا پرتو(نوازنده و مدرس پیانو) گفت: گلنوش خالقی دوست داشت در ایران فعال باشد و ای کاش از توانایی های هنری شان اینجا استفاده می شد.

افلیا پرتو(نوازنده و مدرس پیانو ) گفت: گلنوش خالقی دوست داشت در ایران فعال باشد و ای کاش از توانایی های هنری شان اینجا استفاده می شد.

افلیا پرتو(نوازنده و مدرس پیشکسوت پیانو) درباره زنده یاد گلنوش خالقی گفت: درگذشت ایشان را به همه دوستان هنرمند و همدوره ای های هنرستان موسیقی ملی و جامعه موسیقی ایران تسلیت می گویم. جامعه موسیقی ایران یک هنرمند ارزنده راه از دست داد و جای تاسف بسیار دارد. البته ایشان سعی کردند در ایران فعال باشند ولی موقعیت به ایشان داده نشد که فعالیتش را در اینجا انجام دهد و در کشور آمریکا آثار زنده یاد استاد روح الله خالقی را اجرا می کرد و دنباله رو کارهای پدرشان بودند.

وی افزود ایشان مانند پدرشان یک شخصیت قوی اخلاقی داشت و فرزندی که در خانواده خالقی تربیت شده باشد باید هم اینطور باشد. ایشان در هنرستان دو سال بعد از ما بودند ولی ما با هم بزرگ شدیم و جزو دوستان صمیمی ما بودند. ایشان تحصیل کرده کشور اتریش، رهبر کر و رهبر ارکستر بودند و ای کاش از توانایی های هنری شان در ایران استفاده می شد. اینجا فعالیت هایی هم داشتند که دو آلبوم با صدای زنده یاد کاوه دیلمی ضبط و منتشر کردند ولی جا داشت بیشتر از وجود ایشان استفاده شود. من بسیار متاسفم که ایشان را از دست دادیم.

افلیا پرتو در پایان گفت : ایشان به نحو به روز تری دنباله رو کارهای پدرشان بودند چون از نسل دیگری بودند ولی همواره تحت تاثیر پدر قرار داشتند. تا جایی که اطلاع دارم در آمریکا هم بسیار فعال بودند و چیزی مانند بنیاد برای استاد خالقی داشتند که آثار پدرشان و خودشان را اجرا می کردند. گلنوش خالقی دوست داشت در ایران فعال باشد. هر انسانی دوست دارد در حد دانش و توانایی اش در مملکت خودش کارکند. ایشان هم آمده بود که کار کند ولی متاسفانه نشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33270

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا