موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

صحبتهای هنرمند پیشکسوت درباره برگزاری جشنواره مجازی موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از تجربه گروهش برای برگزاری کنسرت آنلاین در جشنواره مجازی موسیقی سخن گفت.

وحید اسداللهی نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی که در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر تازه‌ترین کنسرت خود را به صورت مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد، با اشاره به رویکرد متفاوت برگزاری دوره سی و ششم جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: با توجه به اینکه کنسرت گروه ما در دومین روز از برگزاری جشنواره در پلتفرم‌های مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، بنابراین هنوز پیش‌بینی چندانی برای میزان استقبال مخاطبان ندارم. اما به طور حتم ورود به این عرصه برایم تجربه جدیدی است که انگیزه‌های اصلی برای من برای حضور در جشنواره موسیقی فجر سی و ششم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه گروه اجرایی که مشغول فیلمبرداری از کارهای ما برای پخش در زمان جشنواره بودند، گروه حرفه‌ای از تصویربرداران و عوامل فنی بودند که امیدوارم نتیجه این فعالیت‌های ارزشمند در حوزه تصویر به ویژه در حوزه صدابرداری بتواند مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد. به هر حال موضوع صدابرداری از اجراهای زنده یا آنلاین یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در این فضا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. شرایطی که امید دارم انگیزه‌های من را برای ورود به اجراهای اینترنتی بیشتر کند.

این نوازنده پیشکسوت گارمون درباره کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: من مایل نیستم درباره دیگر آثار شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر اظهار نظر کنم اما کاری که خودم برای جشنواره آماده کرده‌ام، یک موسیقی فولکلور به معنا و مفهوم مطلق کلمه است. که هم خوراک فرهنگی به شنوندگان می‌دهد و هم دربرگیرنده مولفه‌های مهمی از موسیقی مقامی و آهنگسازی است که متاسفانه در کمتر گروه و مجموعه شاهد اجرای زنده‌ای از این جنس موسیقی هستیم. گرچه این موسیقی گویا آنچنان که باید مورد توجه نیست و کمتر کسی حاضر به پشتیبانی و حمایت از آن است.

اسداللهی درباره ویژگی‌های مثبت و منفی برگزاری اجراهای اینترنتی گفت: یکی از ویژگی‌های منفی برگزاری کنسرت‌های اینترنتی ولو در بهترین کیفیت ممکن نفس به نفس نبودن تماشاگران با اعضای گروه اجرایی است که در کنسرت‌های اینترنتی این حس و انرژی مثبت به هیچ وجه در اجراهای مجازی وجود ندارد. به عبارتی در جایی که مردم شنونده یک کنسرت نیستند خیلی سخت است که بتوانیم با انرژی زیاد کنسرت برگزار کنیم اما خب باید بپذیریم در روزگاری هستیم که فعلاً چاره‌ای برای برگزاری کنسرت اینترنتی به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا نیست و امیدوارم هرچه زودتر هم این شرایط به اتمام برسد. درباره ویژگی مثبت اجراهای اینترنتی هم باید بگویم در اغلب کنسرت‌های زنده‌ای که بنده با گروهم برگزار کردیم تماشاگران از ما می‌خواهند که کارهای شادتر و ریتمیک تری را اجرا کنیم که این تقاضا موجب می‌شود رپرتواری که برای کنسرت در نظر گرفته‌ایم با اختلال مواجه شود. اما کنسرت اینترنتی طبیعتاً با تمرکز بیشتری هدایت می‌شود.

این مدرس و نوازنده در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: قبل از آغاز جشنواره موسیقی فجر نوع برنامه‌ریزی که برای کنسرت‌های اینترنتی جشنواره انجام داده شده بود، مبتنی بر این شرایط بود که هر روز سه گروه می‌بایست آثار خود را برای شرکت در جشنواره ضبط کنند اما متاسفانه در آن روزی که ما در تالار رودکی حضور پیدا کرده بودیم این روند به لحاظ زمانی با تاخیر ضبط مواجه شد که این موضوع کمی در برنامه‌ریزی‌های ما برای اجرا اشکالاتی ایجاد کرد. اما به هر حال باید پذیرفت که تجربه برگزاری اینترنتی یک جشنواره تجربه بسیار سختی است که امیدوارم همین اشکالات نیز در دوره‌های بعد مرتفع شود.

کنسرت گروه وحید اسداللهی متشکل از وحید اسدالهی: سرپرست و نوازنده نقاره، مراد اسدالهی نوازنده گارمون، رضا اسدالهی نوازنده سازهای کوبه‌ای، افشار نامور نوازنده تار، فرامرز جوادی نوازنده قوپوز، رضا فرساد نوازنده کلارینت، ماندانا غفاری نوازنده پیانو، تارا موسویان نوازنده سازهای کوبه‌ای و شهاب میرزایی و فرهاد جوادی خواننده روز چهارشنبه ساعت ۲۰ در چارچوب برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33258

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا