جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

می‌شد اجراهای جشنواره زنده باشد

به گزارش کامینگ سون موزیک: فرزاد مرادی درباره حضور گروه «رستاک» در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر که این بار به صورت مجازی برگزار می‌شود، می گوید: پیش از این نیز چند اجرای آنلاین داشتیم که خوشبختانه بازخوردهای خوبی از مخاطبان دریافت کردیم ولی با این حال اجراهای مجازی هیچگاه نمی‌توانند جای اجراهایی با حضور تماشاگر را بگیرند؛ زیرا در کنسرت زنده، شور و اشتیاق مخاطبان در سالن، فضای انرژی بخش و متفاوتی را برای هنرمندان ایجاد می‌‎کند و چنین امکانی هیچگاه در اجرای مجازی وجود نخواهد داشت.

خواننده گروه رستاک در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط موجود و شیوع اپیدمی جهانی کرونا چاره ای جز کنار آمدن با این موضوع نداریم. باید به دنبال شیوه های جدیدی برای ادامه زندگی باشیم. در کنسرت های آنلاین امسال، تا آنجا که امکان داشت تلاش کردیم شور و حال همیشگی مان را حفظ کنیم و این انرژی را به مخاطبان نیز انتقال دهیم. امیدواریم این کنسرت نیز با همان انرژی که مخاطبان از گروه رستاک انتظار دارند اجرا شود.

در ادامه از او سوال کردیم که بهتر نبود برگزاری جشنواره موسیقی فجر به سال آینده موکول شود که در پاسخ گفت: اجراهای جشنواره امسال در ابتدا ضبط می شوند و سپس طبق جدول جشنواره در روز مشخص شده به صورت آنلاین نمایش داده می شوند و بر این اساس، اجرای ما پس از فیلمبرداری با یک روز تاخیر در جشنواره پخش خواهد شد؛ البته به نظرم این امکان نیز می‌توانست وجود داشته باشد که اجراهای جشنواره موسیقی فجر، همانند سایر اجراهای آنلاین که امسال برگزار شد به صورت زنده اجرا و همزمان پخش شود. ما قطعا این اجرا را مثل همه اجراهایمان پیوسته و بدون کات اجرا خواهیم کرد که به نوعی زنده بودن خود را حفظ کند.

مرادی اینگونه ادامه داد: در شرایط کنونی که کنسرتی برگزار نمی‌شود و مردم از این حال و هوا به دور هستند، برگزاری جشنواره فرصت خوبی است که بار دیگر هنرمندان با مخاطبان خود ارتباط بگیرند. اگر امکان برگزاری جشنواره وجود داشته باشد؛ چرا نباید این اتفاق رخ دهد؟ البته به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره موسیقی فجر با چنین شرایطی برای متصدیان این رخداد کار آسانی نبوده است؛ چون در سال های گذشته، اجرای گروه‌هایی مثل گروه رستاک، همواره با سولدآوت مواجه می‌شدند و بخش قابل توجهی از هزینه ها از طریق بلیط فروشی باز می‌گشت.

«بهتر نبود که جشنواره موسیقی فجر نیز همانند جشنواره فیلم فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شد؟» مرادی در پاسخ به این پرسش بیان کرد: بله؛ این اتفاق شدنی است ولی ریسک بالایی را هم به دنبال دارد. برخی منتقدان اعتقاد دارند که چنین رویدادهایی به طور کلی نباید برگزار شوند که البته منطقی و عملی نیست؛ زیرا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند و متاسفانه فعالیت‌های هنری جدی و حرفه ای وابسته به حضور تماشاگر به شکل جدی آسیب دیده‌اند و باید در جستجوی راهکارهای جدیدی برای ادامه حیات مشاغل هنری بود، زیرا دقیقا مشخص نیست موضوع کرونا تا چه زمانی در کشور ادامه دارد. پس بهتر است سعی کنیم با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های خود را تا جایی که شدنی است به پیش ببریم.
کنسرت رستاک در سمنان

این خواننده در پاسخ به آخرین پرسش درباره شرایط این گروه با آغاز شیوع ویروس کرونا، گفت: ما در یک سال اخیر با تحمل تمام سختی ها و محدودیتهای موجود، فعالیت‌های خود را متوقف نکردیم و از سال گذشته که پروژه «در خانه، بی مرز» را استارت زدیم، تا این لحظه ۶ اثر از موسیقی ۵ کشور افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و عراق را تنظیم و اجرا و ضبط کرده ایم. به موازات این پروژه، آلبوم تازه دیگری را نیز در این دوره ضبط کرده‌ایم و در امتداد مسیر گذشته رستاک، به موسیقی نواحی ایران پرداخته ایم. این آلبوم هم از نظر صوتی و هم از نظر تصویری تفاوت هایی عمده ای با آلبوم های قبلی رستاک دارد که با پایان یافتن میکس و مسترینگ، در مرحله تصویربرداری قرار دارد.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه به صورت مجازی کار خود را آغاز می کند و تا ۴ اسفند ماه ادامه دارد.

گروه رستاک پنجشنبه ساعت ۳۰ بهمن ماه برنامه دارند که در سانس ۲۱ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد. ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33249

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا