موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«همساز»؛ همنوازی سازهای ایرانی با سازهای کمتر شناخته شده دنیا

به گزارش کامینگ سون موزیک: حمید قنبری ـ طراح پروژه موسیقایی «همساز» ـ از پیوستن نوازندگان سازهای غیرایرانی به این پروژه خبر داد و گفت که در قطعات بعدی این پروژه سازهای غیرمتعارف و کمتر دیده یا شنیده شده از مناطق مختلف جهان هم معرفی خواهند شد.

حمید قنبری، پژوهشگر و نوازنده سازهای کوبه‌ای در ادامه مطلب بالا بیان کرد: پروژه «همساز» از ابتدا با رویکرد بازنگری مفهوم همنوازی، همراهی، همدلی و همسازی فارغ از رقابت‌های مخرب میان نوازندگان مطرح و اجرا شده و بی شک این رویکرد قابل توسعه و تسری به نوازندگان سازهای مختلف در جهان است.

وی افزود: در قطعات بعدی این پروژه، در کنار نوازندگان سازهای ایرانی، نوازندگان سازهای کمتر دیده و شنیده شده از مناطق مختلف جهان از جمله شرق آسیا حضور خواهند داشت و علاوه بر این در تنظیم قطعات از فرصت همنوایی نیز استفاده شده است.

قنبری در ارتباط با شیوه ضبط و تدوین قطعات موسیقایی پروژه «همساز» به ویژه در تعامل با هنرمندان غیرایرانی اظهار کرد: ضبط قطعات این پروژه از پیش از شیوع ویروس کرونا در قالب کلیپ‌های دونوازی آغاز شده بود. پس از شیوع ویروس کرونا و قوت گرفتن همکاری های مجازی، در ادامۀ پروژه (به ویژه در تعامل با نوازندگان غیرایرانی) قطعات به صورت مجازی اجرا و ضبط شده‌اند.

وی درباره همکاری با سایر هنرمندان داوطلب در اجرا و تنظیم قطعات موسیقایی پروژه «همساز» گفت: به طور قطع بعد از اتمام انتشار ویدیوهای ضبط شده و تثبیت رویکرد همنوازی‌های مبتنی بر رفاقت به جای رقابت، از همراهی و هم اندیشی تمام دوستان همکار استقبال خواهد شد و از ایده‌های همه همکاران هنردوست در راستای تحقق شعار این پروژه استفاده خواهیم کرد.

قنبری علاوه بر این پروژه، از تولید و انتشار کلیپ «نوای دوستی» با رویکردی مشابه خبر داد و گفت: این اثر به همت فرشاد محمدی آهنگساز و سرپرست گروه باران و با حضور گروهی از هنرمندان تولید شده است. خوانندگان این اثر وحید تاج و خواننده زن غیرایرانی، النور فورنیو، هستند. این اثر با بهره گیری از ملودی‌ها و گویش‌های محلی و با همکاری نوازندگانی از ملیت های مختلف ضبط و منتشر شده است.

پیش از این، دو قطعه مرتبط با دونوازی تنبک و همنوازی تنبک و ناقارا با هنرمندی پژمان حدادی و وحید اسداللهی در قالب پروژه «همساز» منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33225

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا