موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

ویلون سازی تأثیرگذار در موسیقی دستگاهی ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کورش متین می‌گوید: اعضای شورای هنری جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با توجه به سوابق این جشنواره، به بررسی افراد حاضر در جشنواره پرداختند تا فرد یا گروه تکراری در جشنواره حضور نداشته باشد.

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به دبیری امیر مردانه، با همراهی دفتر موسیقی و اداره ارشاد استان بوشهر از ۱۲ تا ۱۵ اسفندماه برگزار خواهد شد.

چندی پیش طینوش بهرامی، نوشین پاسدار، سامر حبیبی، حماسه حق پرست و آرش فلاح به عنوان اعضای شورای هنری و هیأت انتخاب اجراهای صحنه‌ای این رویداد معرفی شدند.

کوروش متین (نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر) نیز یکی دیگر از اعضای هیئت انتخاب اجراهای صحنه‌ای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی است. او که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر است و از وجود اساتیدی چون پرویز مشکاتیان، هوشنگ ظریف، پشنگ کامکار، هوشنگ کامکار، ، جلیل عندلیبی، احمد پژمان و فرهاد فخرالدینی بهره برده، درباره نحوه انتخاب آثار جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی امسال گفت: در این جشنواره یک شورای فنی وجود دارد که من هم یکی از افراد آن شورا هستم. طبیعتاً در جشنواره‌ها باید از طریق فراخوان و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا هنرمندان آثارشان را به جشنواره ارسال کنند و بعد در ادامه گروهی حضور داشته باشند که آثار را در مراحل مختلف بررسی کنند تا به این ترتیب، افراد برگزیده انتخاب شوند، اما امکان چنین چیزی در این دوره وجود نداشت.

متین افزود: اعضای شورای هنری جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با توجه به سوابق این جشنواره، به بررسی افراد حاضر در جشنواره پرداختند تا فرد یا گروه تکراری در جشنواره حضور نداشته باشد و باتوجه به یکسری قوانین که مربوط به منشور این جشنواره می‌شد، افرادی که دارای استانداردهای لازم بودند را معرفی کردند.

کوروش متین افزود: از آنجا که دسترسی به هنرمندان گمنام و هنرمندان شهرستان به آسانی امکان‌پذیر نیست، امیدوارم در آینده از طریق فراخوان و یک تلاش مضاعفی این کار انجام شود تا حق هیچ عزیزی ضایع نشود.

این عضو هیأت انتخاب اجراهای صحنه‌ای جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در رابطه با تنوع آثار نیز گفت: ما در جهانی هستیم که هیچ دلبستگی به یک سبک یا گونه خاصی از هنر وجود ندارد. نمونه‌های متنوعی از اجراها و ارائه آثار در این جشنواره وجود دارد. این مسئله فقط مربوط به موسیقی ایران نیست، بلکه دورانی است که هنر معاصر جهان دارد پشت سر می‌گذارد. ژانرها و تفکیک گونه‌ها کمک می‌کند تا ما در آن ژانری که می‌خواهیم بتوانیم انتخاب داشته باشیم.

او در پایان با اشاره به اضافه شدن ساز ویولن ایرانی در این دوره از جشنواره، گفت: من حضور این ساز را به‌عنوان یکی از سازهای تأثیرگذار موسیقی دستگاهی ایران، موضوع روشن و قابل توجهی می‌دانم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33106

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا