جشنواره موسیقیموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزاری جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اتفاق بسیار خوبی است

به گزارش کامینگ سون موزیک: عضو هیئت‌ انتخاب اجراهای صحنه‌ای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اعتقاد دارد برگزاری این رویداد خارج از تهران اتفاق بسیار خوبی است.

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر با همراهی دفتر موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ۱۲ تا ۱۵ اسفند به دبیری امیر مردانه برگزار می‌شود.

سامر حبیبی نوازنده کمانچه و عضو هیئت‌ انتخاب اجراهای صحنه‌ای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در رابطه با جزئیات این جشنواره گفت: جشنواره امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا با سال‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد. درواقع ما امسال مجبور هستیم جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی را به شکل آنلاین و اینترنتی برگزار کنیم. موضوع بعدی این است که جشنواره برای اولین بار دارد در خارج از تهران برگزار می‌شود؛ استان بوشهر میزبان جشنواره است که این اتفاق بسیار خوبی است. حتی من به آقای مردانه، دبیر جشنواره پیشنهاد دادم اگر امکان دارد جشنواره در سال‌های بعد هم در شهرستان‌ها برگزار شود چون فکر می‌کنم این اتفاق برای همه شهرها باعث انگیزه می‌شود.

وی افزود: در بخش اجرایی هم سعی کرده‌ایم از دوستانی که کمتر دعوت شده‌‌اند و در سال‌های گذشته کمتر حضور داشته‌اند دعوت کنیم. مطمئناً در این دوره بخش‌های جذاب و جالبی را خواهیم داشت. امیدوار هستیم که همه از کیفیت کار راضی باشند.

عضو شورای هنری جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی درباره کیفیت آثار رسیده به این جشنواره توضیح داد: کیفیت آثار دریافتی بسیار خوب بودند. ما درباره آن‌ها بحث و گفت‌وگو کردیم. مطمئناً سطح جشنواره بسیار بالا خواهد بود. از لحاظ تنوع هم باید بگویم آثار مختلفی در بخش‌های متفاوت به دست ما رسیده است. جشنواره امسال بسیار متنوع و پربار خواهد بود.

حبیبی در پاسخ به این سؤال که ملاک ارزشیابی داوران در مورد آثار ارسال شده چه چیزی بوده است، اظهار داشت: شورای هنری سعی کرد در این دوره یک سری تناسبات را رعایت کند. ما از اساتیدی دعوت کردیم که در سال‌های اخیر کمتر اجرا داشتند و از جوان‌هایی هم که در شهرستان‌های مختلف فعالیت داشتند دعوت کردیم. از کسانی که شیوه منحصربه‌فردی در موسیقی داشتند نیز دعوت کردیم. مجموع همه این‌ها را لحاظ کردیم و سعی کردیم بهترین اتفاق‌ها را در این دوره از جشنواره داشته باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: موسیقی کلاسیک ایرانی یک ژانر مشخص شده است ولی به شکل‌های مختلف ازجمله تک‌نوازی، گروه‌نوازی، چندنوازی بی‌کلام و ارکسترنوازی با کلام هم می‌تواند اجرا شود. ما در سومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به همه این شاخه‌ها توجه داشته‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32986

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا