موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

طاق‌بستان را ویران نکنید

به گزارش کامینگ سون موزیک: نوازنده تنبور و مقام‌دان کرمانشاهی در یادداشتی از ساخت تله‌کابین در بنای تاریخی طاق‌بستان واقع در کرمانشاه انتقاد کرد.

علی‌اکبر مرادی (نوازنده تنبور و مقام‌دان) از ساخت تله‌کابین در میراث تاریخی طاق‌بستان کرمانشاه انتقاد و در همین رابطه متنی را منتشر کرد.

علی‌اکبر مرادی در صفحه شخصی خود نوشته است:

«چند سال پیش از دیدن کاروانسرای زیبا و تازه مرمت یافته بیستون که اینک به هتل تبدیلش کرده بودند تنم لرزید. برای همیشه پای مردمی که پول رفتن به هتل پنج ستاره را ندارند از آن میراث ملی بریده شد، چون مسئولان به قول خودشان کاری کرده‌اند که توجیه اقتصادی داشته باشد! اینک آثار باستانی و ملی و افتخارآمیز طاق‌بستان را آماج حمله و توجیه اقتصادی مخرب خود قرار داده‌اند. جای تعجب بسیار است در شهر و استانی که خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده‌اش بیکار و گرسنه هستند، این پول و بودجه را چرا صرف ساخت کارگاه و کارخانجاتی برای اشتغال این خیل عظیم بیکار نمی‌کنند؟ کرمانشاه روی خط مرزی قرار ندارد که اینها هم بروند و کولبر بشنود!

در شهری که در بین کوه‌های بسیار قرار دارد آیا جای دیگر برای تله‌کابین و متعقلات آن وجود ندارد حتما باید طاق‌بستان را ویران ساخت؟ به خدا عقلا و فرهیختگان عالم بر ما خواهند خندید. مردم گرسنه‌ی ما بیشتر از تله‌کابین شیک این مدلی به نان و کار نیازمندند.

کوه و آثار باستانی طاق‌بستان نماد ملی، فرهنگی، قومی، سلامتی و شادابی مردم کرمانشاه است. طاق بستان میراث پرافتخار نیکان ماست و به مردم و فرزندان این آب و خاک تعلق دارد. هیچکس حق معامله و خرید و فروشش را ندارد. تو را به خدا طاق‌بستان را از مردم نگیرید و ویرانش نکنید.

مسئولان استانی نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر باید بدانند زشت ساختن چهره طاق بستان زشتی ابدی را در کارنامه آنان ثبت خواهد نمود.»

گفتنی است وحید شامبیاتی (مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه) اوائل تیرماه امسال طی یک نشست رسانه‌ای، از افتتاح تله کابین طاق بستان در روز ۲۲ بهمن‌ماه خبر داده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32660

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا