موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

شروع فصلی تازه در خانه موسیقی اصفهان

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مدیر خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان با بیان توضیحاتی دربارۀ آلبوم «سیاه‌مشق»، به اهم فعالیت‌های این خانه نیز اشاره کرد و از هنرمندان موسیقی استان خواست، خود را عضو این خانه بدانند و اگر طرحی برای بهتر شدن فعالیت‌های آن دارند، ارائه کنند.

مهرشاد متین فر اظهار کرد: خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان اواسط دهه هشتاد توسط امید قبادی تشکیل شد. بعد از ایشان، حسن منصوری مدیریت خانه را بر عهده داشت و از سال ۱۳۹۸ نیز بنده به عنوان مدیر در آن فعالیت دارم.

وی ادامه داد: فعالیت عمدۀ خانه موسیقی طی سال‌های اخیر شامل سه بخش «تولید آلبوم و کتاب موسیقی»، «برگزاری کنسرت، جشنواره، پویش و کارگاه‌های موسیقی» و «برپایی نشست‌های موسیقی در زمینه موسیقی ایرانی، موسیقی فیلم و موسیقی آیینی» است.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش ما این بوده که از هنرمندان اصفهانی حوزه موسیقی در همۀ این برنامه‌ها استفاده کنیم و خوشبختانه به خاطر اهمیتی که رئیس جدید حوزه هنری اصفهان برای هنر و موسیقی قائل است، شروع به بازشناسی و بازتعریف برنامه‌های این خانه کرده‌ایم.

متین فر از همۀ هنرمندان حوزه موسیقی دعوت کرد که خود را عضوی از این خانه بدانند و اگر طرحی دارند اکنون که فضای مساعدی برای تعامل و همکاری شکل‌ گرفته ارائه بدهند تا این خانه در آن بستر ادامه فعالیت دهد.

متین فر، با اشاره به مراسم رونمایی از آلبوم «سیاه‌مشق» که به مناسبت دهه فجر، از سوی این خانه در سالن سعدی اصفهان برگزار شد، توضیح داد: این آلبوم در زمان مدیریت دکتر قبادی و استاد منصوری کار شده بود و بنده پیگیری‌های آن را انجام دادم، تا اینکه در برهه کنونی تکمیل شد و توانستیم ۱۸ بهمن‌ماه مراسم رونمایی از آن را برگزار کنیم.
تصویری از مراسم رونمایی آلبوم سیاه مشق

وی افزود: پویان جمشیدی آلبوم «سیاه‌مشق» را تنها با استفاده از سازهای کوبه‌ای (دف، دایره، دمام، سنج و…) تهیه‌کرده و افرادی مانند استاد ارژنگ کامکار، با نواختن تبنک و ضرب زورخانه و محمد جمشیدی با ساز داربوکا در این آلبوم با او همراهی کرده‌اند.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان یادآور شد: در مراسم رونمایی از این آلبوم به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانستیم میزبان استادان تهرانی باشیم و کامبیز گنجه‌ای، حسین رضایی نیا و رضا دربندی با ارسال فیلم ما را همراهی کردند.

متین فر ادامه داد: آرش مشتاقی، سخنران مراسم نیز چند کلامی درباره تاریخچه، اهمیت سازهای کوبه‌ای و همچنین آلبوم سیاه‌مشق سخن گفت و پویان جمشیدی نیز بعد از اجرای زنده موسیقی با همراهی امیرمهدی مقدم، از مشکلات نوازندگان سازهای کوبه‌ای صحبت کرد. در پایان مراسم نیز پس از رونمایی از آلبوم، به رسم یادبود هدیه‌ای از سوی حوزه هنری استان اصفهان به این نوازنده اهدا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32545

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا