موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آغاز به کارِ نخستین ارکستر مجلسی لرستان

به گزارش کامینگ سون موزیک: رییس انجمن موسیقی لرستان گفت: فعالیت رسمی نخستین ارکستر مجلسی این استان با هدف اجرای قطعات ارکسترال آهنگسازان و قطعه‌های فاخر موسیقی آغاز شد.

محمد میرزاوندی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مردم هنرپرور لرستان با فعالیت ارکستر مجلسی استان با قابلیت های بی بدیل موسیقی در قالب سازهای ارکستر بیشتر آشنا می شوند.

وی افزود: اکنون نوازنده هایی از شهرستان های خرم آباد، بروجرد و قزوین این ارکستر را همراهی می کنند که از برترین نوازنده های رشته خود محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اولین فعالیت این ارکستر، قطعه «باران» اثری از استاد کیهان کلهر با صدای ماندگار زنده یاد استاد محمدرضا شجریان در حال تنظیم است که بصورت بی کلام با همراهی تکنوازی تار نواخته می شود.

میرزاوندی افزود: نخستین اجرای این ارکستر به زودی در فضای مجازی با همراهی شهرام پیرحیاتی، حسن سالم، علیرضا رضایی و روزبه قربانی (نوازنده ویلن)، سامان امیدی و حسام حاتمی (ویولا)، ایمان سلیمی (ویولنسل)، علی کاکاوند (بیس)، روزبه پورحسینی (پیانو)، فرزاد صفری (کلارینت)، علی همتی و نیما سلیمی (کوبه ای) و نوازنده مهمان سعید صالحی (تار)، منتشر خواهد شد.

ارکستر مجلسی به ارکستری گفته می‌شود که در آن از سازهای زهی آرشه‌ای، سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای و سازهای کلیددار همچون پیانو می‌تواند استفاده شود، ارکستر مجلسی از نظر تعداد نوازنده و ساز ارکستری کوچکتر از ارکسترهای سمفونیک است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا