بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۱۲ بهمن سینما ، تئاتر و موسیقی؛ روزبه حصاری

به گزارش کامینگ سون موزیک: روزبه حصاری (زادهٔ ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ در تهران) بازیگر سینما ، تئاتر ، تلویزیون ، نوازنده و خواننده است.

زندگی‌نامه

روزبه حصاری، زاده ۱۳۶۶ در تهران و اصالت آذری نیز دارد. دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است. آموزش بازیگری را از سال ۱۳۹۰ و در آموزشگاه کارنامه آغاز کرد. در نوجوانی و سن ۱۳ سالگی رتبهٔ ۱۵ آزمون آینده‌سازان را به دست آورد و در ۱۴ سالگی وارد مدرسهٔ تیزهوشان شد. پس از اتمام دورهٔ دبیرستان مدتی به تدریس عربی و شیمی کنکور پرداخت. حصاری به دلیل مخالفت خانواده تا ۲۰ سالگی غیر از نواختن سازهای کوبه‌ای فعالیت هنری دیگری نداشت. او فعالیت موسیقی خود را از نوازندگی خیابانی و همراهی با گروه‌های زیرزمینی آغاز کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه در سن ۱۸ سالگی تصمیم گرفت در دوره‌های بازیگری آموزشگاه «کارنامه» شرکت کند تا مقدمات حضور حرفه‌ای او در عرصهٔ بازیگری فراهم شود.

زمینه فعالیت سینما، تلویزیون و تئاترموسیقی
تولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ ‏(۳۲ سال)
تهران، ایران
محل زندگی تهران، ایران
ملیت ایرانی
پیشه بازیگر
خواننده
سال‌های فعالیت ۱۳۸۹-اکنون
مدرک تحصیلی مهندسی صنایع

پیشینهٔ بازیگری

او در سال ۱۳۸۹ پس از دو سال تمرین بازیگری برای نخستین بار در تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه» نوشتهٔ «برایان کلارک» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد به ایفای نقش پرداخت. سپس در تئاترهای مختلفی در تهران با کارگردان‌هایی نظیرِ سیما تیرانداز، مازیار شهزاد دولتشاهی، دایانا فتحی و داود بنی اردلان همکاری کرد. او در سال ۱۳۹۱ با اجرای نمایش‌های «پیتزا جهان» به کارگردانی فرید فرمانبرداری «برداشت آزاد» موفق به دریافت جایزهٔ جشنوارهٔ شهر شد. روزبه حصاری در همان سال با بازی در تئاتر «مرگ در می‌زند» نوشتهٔ «وودی آلن» که خودش کارگردانی آن را به عهده داشت، جایزهٔ جشنوارهٔ امید را به دست آورد.

فیلم «امروز» با بازی حصاری در سال ۱۳۹۲ نمایندهٔ ایران در اسکار بوده‌است.

او در سال ۱۳۹۲ برای بازی در سریال «یادآوری» دعوت شد. پس از آن بازیِ روزبه حصاری در سریال تاریکی شب، روشنایی روز(۱۳۹۵) با استقبال بسیار خوب مخاطبان و بازتابی گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی مواجه شد.

پخش مجموعهٔ تلویزیونی تاریکی شب، روشنایی روز به دلیل محتوای سیاسی آن یک سال و نیم به تعویق افتاد و بعد از کشمکش‌های زیاد سرانجام با اعمال سانسورهای زیاد روی آنتن شبکهٔ ۲ رفت.

پس از ایفای نقش سریال یادآوری، حصاری تا چهار سال در تلویزیون اجازهٔ فعالیت نداشت. یکی از سکانس‌های این سریال با محتوای اعدام «علی اعلایی» حاشیه‌های زیادی به همراه داشت.

روزبه حصاری در مصاحبه‌ای گفته، برای ایفای درستِ نقش «علی اعلایی» که در آن از مرگ بازمی‌گردد، یک شب تمام تجربهٔ حضور در سردخانه را داشته‌است.

او در آثار تلویزیونی نظیر: «سلام آقای مدیر»، «یادآوری»، «تاریکی شب، روشنایی روز» و «بچه مهندس ۳» و همچنین در نخستین وب‌سری (سریال اینترنتی) ایرانی «دومینو» به ایفای نقش پرداخته‌است.

حصاری هم‌چنین در فیلم سینمایی «امروز» و «ماهور» بازی کرده و در سن ۲۹ سالگی به واسطهٔ بازی در این فیلم (ماهور) مدتی در اوکراین زندگی کرد و پس از پایان پروژه به کشور بازگشت.

روزبه حصاری تاکنون در تئاترهای بالاخره این زندگی مال کیه، برداشت آزاد، مرگ در می‌زند، پیتزا جهان، اون دختره که با روسری قرمز تو کوچه قدم میزنه خودش نیست، تقدیر بازان، هام، اهالی هوا، مرثیه‌ای برای یک دختر، جمالزاده، سرحدات لیر، جلاد ویولون زن، نیمه تاریک ماه و … ایفای نقش کرده‌است.

فیلم‌شناسی

مجموعه تلویزیونی

سال تولید نام فیلم در نقش کارگردان شبکه تلویزیونی
۱۳۹۲ یادآوری علی اعلایی حجت قاسم‌زاده اصل آی فیلم
۱۳۹۶ تاریکی شب، روشنایی روز بهنام طریقت حجت قاسم‌زاده اصل شبکه دو
۱۳۹۷ سلام آقای مدیر امیرعلی صدرا علیرضا توانا شبکه دو
۱۳۹۸ بچه‌مهندس ۳ جواد جوادی علی غفاری شبکه دو
۱۳۹۹ افرا مسعود فروزش بهرنگ توفیقی شبکه یک

سینمایی

سال تولید نام فیلم در نقش کارگردان
۱۳۹۲ امروز نگهبان بیمارستان رضا میرکریمی
۱۳۹۶ ماهور سهراب مجید نیامراد
۱۳۹۵ پارمیدا آرش سنجابی

نمایش خانگی

سال نام فیلم نقش کارگردان
۱۳۹۸ دومینو شاهرخ محمد صادق لواسانی

تئاتر

  • بالاخره این زندگی مال کیه – اشکان خیل‌نژاد (۱۳۸۹)
  • پیتزا جهان- فرید فرمانبرداری (۱۳۹۰)
  • برداشت آزاد- ساناز زمانی (۱۳۹۳)
  • تقدیر بازان- سیما تیرانداز (۱۳۹۴)
  • میگی منو ببخشه؟ – شادی شاه علی(۱۳۹۵)
  • هام – عباس عبدالله زاده(۱۳۹۵)
  • اهالی هوا – دیانا فتحی(۱۳۹۶)
  • مرثیه برای یک دختر- مازیار شهزاد (۱۳۹۷)
  • سرحدات لیر – مهتاب شکریان(۱۳۹۷)
  • نیمه تاریک ماه – داوود بنی اردلان (۱۳۹۸)

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32136

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا