آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

مهدی امامی از آلبوم‌ “زمستان” می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک: خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی تازه‌ترین فعالیت‌های خود را تشریح کرد.

مهدی امامی خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی درباره تازه‌ترین اثر منتشر شده با صدای وی گفت: هفته پیش آلبوم کنسرت “زمستان” به آهنگسازی علی کاظمی و نوازندگی گروه تارک منتشر شد. این کنسرت در دی‌ماه 1398 برگزار شد. الآن اجرای شب دوم کنسرت منتشر شده است.

وی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود و آثار در دست انتشارش بیان کرد: این اواخر مشغول کارهای نهایی چند آلبوم بودم. یکی از آن‌ها آلبوم “شرح این هجران” به آهنگسازی آقای امیر شریفی است که آن اثر امسال یا ابتدای سال بعد منتشر خواهد شد. یک ساز و آواز هم با نی هوشمند عبادی در دستگاه چهارگاه ضبط کرده‌ایم که توسط انجمن موسیقی ایران منتشر خواهد شد. آلبومی را هم با آقای سیاوش ایمانی دارم که بعد از عید منتشر می‌شود.

امامی در پاسخ به این سؤال که چه انگیزه‌ای باعث شد که در ایامی که هنرمندان موسیقی ایرانی به اجرای تصانیف علاقه بیشتری نشان می‌دهند او و همکارانش به سراغ ساز و آواز رفته‌اند، بیان کرد: من بیشتر در حوزه موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک ایرانی فعالیت دارم. بخشی از آن مربوط به موسیقی دستگاهی دوره قاجار است. البته در آلبوم “نغمه‌های مرکب” و آلبوم “سرخانه” موسیقی پیش از قاجار هم کار کرده‌ام. بنابراین من حوزه کاری‌ام موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک ایرانی است و سعی می‌کنم هم بخش ساز و آواز و متر آزاد را دنبال و هم تصانیفی را که دوستان می‌سازند اجرا کنم.

مهدی امامی درباره علت انتشار آلبوم در دوران کرونا بیان کرد: به‌هرحال این تصمیمی است که با گروه آهنگساز گرفتیم، چون نمی‌توان کارها را با این نیت این که کرونا برود و فروش بیشتری داشته باشد، زمین بگذاریم. کاری را که انجام شده است باید از ذهن بیرون کرد و سراغ پروژه بعدی رفت. با توجه به این که الآن فضای دیجیتال هم خیلی پررنگ‌ شده و مردم ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، ما هم کار را در فضای دیجیتال عرضه می‌کنیم. امیدوارم مردم استقبال کنند و کارها به‌صورت قانونی دانلود کنند.

این خواننده درباره احتمال برگزاری کنسرت آنلاین یا حضوری نیز اظهار داشت: امسال بنا داشتیم چند کنسرت برگزار کنیم، اما این کنسرت‌ها به خاطر شیوع کرونا لغو شده‌اند. امیدواریم شرایط برای برگزاری کنسرت‌ها مهیا شود. البته ما کنسرت آنلاین برگزار کردیم. اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی را چند ماه پیش در تالار رودکی اجرا کردیم و دور دومش هم با دوستان دیگر انجام شد. منتظر هستیم تا اگر امکانش پیش بیاید به‌صورت حضوری با مخاطبان در ارتباط باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا