موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

دلایل توقف یک فستیوال موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی با اشاره به توضیحات چند روز گذشته معاون کل وزیر بهداشت مبنی‌بر عدم صدور مجوز برگزاری کنسرت در شهرهای وضعیت زرد و سفید توضیحاتی را درباره یک رویداد لغوشده داد.

محمد حسین توتونچیان یکی از تهیه کنندگان حوزه موسیقی که قرار بود از روز ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه امسال به احترام کادر درمان کشور دومین فستیوال موسیقی «ققنوس» را در تهران برگزار کند، پس از اظهارات ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درباره عدم صدور مجوز برای برگزارش کنسرت‌ها در شهرهای با وضعیت زرد، گفت: بعد از فروکش کردن نسبی شیوع بیماری کووید ۱۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی را با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار کرد که طی آن توافق شد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های اجرای کنسرت این مجوز را داشته باشند که در اوضاع کنونی میزبان اجراهای زنده موسیقی باشند. با این توافق بود که جناب اله یاری در مقام مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد جلساتی را با کنسرت‌گذارها، تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار موسیقایی برگزار و بلافاصله نیز نشست‌هایی را با سالن دارها تشکیل داد که این همکاری سریع‌تر و بهتر به سرانجام برسد.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیگیری برای برگزاری کنسرت‌ها بیان کرد: در این مدت همه بسیار خوشحال بودیم که حسب این پیگیری‌ها و جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شد، جریان برپایی کنسرت‌ها با رعایت موارد بهداشتی به گردش سابق بر می‌گردد. این در حالی است که آنچه در مقطع فعلی برای شخص من مورد توجه بود تلاش برای یک قدردانی ویژه از کادر درمان بیمارستان‌ها در ایام کرونایی بود که به اعتقاد من برگزاری دومین فستیوال موسیقی «ققنوس» می‌توانست بهترین راه برای یک قدردانی کوچک از سوی هنرمندان نسبت به پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی باشد که در یک ساله اخیر فداکارانه در خدمت بیماران کرونایی بودند.

مدیر دومین فستیوال موسیقی «ققنوس» ادامه داد: بعد از جلساتی که در این زمینه برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در قالب فستیوال موسیقی ققنوس که قرار بود به شکل رایگان پیش روی کادر درمان کشورمان قرار بگیرد، بین تمامی سالن‌های برگزاری کنسرت تنها یکی از سالن‌ها بود که موافقت کرد تا به مدت هفت شب سالن مجلل خود را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهد. در این بین هنرمندان و گروه‌هایی چون رضا بهرام، محسن ابراهیم‌زاده، گروه «چارتار»، گروه «هوروش»، مسعود صادقلو، امید حاجیلی و ارکستر ملی ایران به خوانندگی سالار عقیلی آمادگی کامل خود را برای برگزاری کنسرت اعلام کرده بودند. البته یک نکته هم را بگویم که برای میزبانی از این کنسرت‌های رایگان برخی هزینه‌ها از جمله دستمزد نوازندگان، دستمزد گروه اجرایی کنسرت‌ها و متصدیان سالن‌ها به عنوان موارد اجتناب ناپذیری هستند که می‌بایست برای پرداخت آن اقدام می‌شد. این موضوع هم انجام گرفت و بنده پذیرفتم که تمامی این هزینه‌ها که دربرگیرنده مبالغ زیادی هم هست، پرداخت کنم. چرا که تمام تلاشم این بود که در این شرایط نامطلوب بتوانیم یک کار جهانی کنیم.

توتونچیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: خیلی خوشحالم که خوانندگان و هنرمندانی که از آنها نام بردم به واسطه نیت خیرخواهانه و انسان دوستانه‌ای که در جریان کار بود، پذیرفتند در پروژه به صورت رایگان حضور داشته باشند. کما اینکه تعدادی از این عزیزان هم طرف قرارداد شرکت من نیستند ولی با حسن توجهی که از سوی تهیه‌کنندگان و هنرمندان وجود داشت همه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای ترتیب داده شد که این عزیزان در حرکت خیرخواهانه ما حضور داشته باشند. حرکتی که به اعتقاد من یک حرکت جهانی برای تقدیر از کادر درمانی است که می‌توانست چهره کشور ایران را به شکلی در جهان معرفی کند که قطعاً دربرگیرنده نگاه‌های مثبتی بود.

این تهیه‌کننده درباره نحوه حضور اعضای کادر درمان بیمارستان برای حضور در این کنسرت‌های رایگان توضیح داد: ما برای برگزاری دومین فستیوال موسیقی ققنوس جلساتی را با مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و چند مجموعه دیگر برگزار کردیم که طی آن قرار شد این مجموعه‌ها اسامی کاملی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونا را به ما بدهند و ما پس از رویت و بررسی، اسامی این عزیزان در سامانه منتشر کنیم که حتی اگر اسمی از قلم افتاده باشد از آن آگاه باشیم. اما ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم خورد و طی روزهای گذشته دیدیم که جناب حریرچی در مصاحبه‌ای تصویری اعلام کردند که در شهرهای وضعیت زرد و حتی سفید هم اجازه برگزاری کنسرت نمی‌دهند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: ایده ما برای برگزاری کنسرت در قالب دومین فستیوال موسیقی ققنوس سر جای خود قرار داد و هم ما و هم هنرمندان آمادگی دارند تا در قالب شرایطی که گفتم میزبان کادر درمان بعد از مجوز ستاد ملی مقابله کرونا باشیم. ما دوست داشتیم این رویداد تبدیل به یک رویداد جهانی شود تا در زمانی که به کشور عزیزمان در رسانه‌ها حمله می‌کنند ما بتوانیم با یک حرکت فرهنگی شرایط متفاوت‌تری را پیش روی مخاطبان قرار دهیم. همین حالا آماده هستیم تا بلافاصله بعد از اعلام ستاد کرونا حرکت را آغاز کنیم و با یک حرکت فرهنگی مناسب و بدون مبالغه جواب مناسبی به بدخواهان ایران بدهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31979

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا