موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

یاداشت مهدی کریمی تفرشی در مورد جشنواره فجر ۳۹

به گزارش کامینگ سون موزیک: انتشار اسامی متقاضی در جشنواره فیلم فجر نشان داد سینمای ایران در دوران کرونا هنوز هم نبض تپبنده ای دارد و برای فردای ان می توان هنوز هم خوشبین بود و آرزوهای خوب کرد.

در روزهایی که گمان می شد سینما به دلیل شیوع این ویروس، فعالیت کمتری داشته باشد، بیش از 120 فیلم درخواست خود را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شدند که نشان می دهد سینمای ایران هنوز هم در حال نفس کشیدن هست و با وجود اتهام های بی شماری که به سوی فعالان اقتصادی این سینما زده می شود، هنوز هم می تواند برای بسیاری از مردم سرزمین منشا برکت و خیر بی شماری باشد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که سینمای ایران در دهه‌های گذشت همچنان در منطقه حرف اول را می زند و در جهان هم توانسته یک امضای شناسنامه دار و پر محتوا از خود ایجاد کند. حال وظبفه ما چیست؟ صرف تولید آثار فاخرو ارزشمند که البته بسیاری از آن ها در قالب آثار سفارشی هستند، نمی تواند به تنهایی راهکاری برای ادامه حیات سینمای ما باشد. بدنه سینمای ایران به عنوان یکی از مهم ترین عناصر فرهنگ ساز کشور به عنوان یک سرگرمی هم باید همچنان وجود داشته باشد. اقتصاد سینمای ایران را به تنهایی فرمول فیلم های اجتماعی تلخ که تولیدشان ضروری و مهم است، نجات نخواهد داد و برای نفس کشیدن هنوز هم نیاز است تا با برنامه ریزی مناسب و دقیق زمینه بهره وری از استعدادهای جوان کشور را فراهم کنیم.

اینکه در سال توانسته ایم بیش از 120 فیلم بلند و ده ها فیلم کوتاه دیگررا تولید کنیم نشان می دهد گنج بزرگی را در دست داریم و هنوز برای رشد و نمو آن تلاش خودمان را نکرده ایم. براستی باید با ایجاد فضای ناامن برای علاقه مندان و عاشقان سینما برای ورود و سرمایه گذاری هر روز تبر در دست گرفته و به ریشه این درخت دوست داشتنی ضربه بزنیم؟

بله ما هم معتقدیم منشا سرمایه حاضر در سینما باید شفاف و روشن باشد تا این هنر محلی برای پولشویی و حضور پول های کثیف نباشد ولی وقتی بسیاری از سرمایه گذاران و تهیه کنندگان این فیلم ها بارها به تولید آثار خود پرداخته ان دو توانسته ان درضایت مخاطب را داشته باشند، بدون هیچ دلیل و مدرکی سخن گفتن از این اتهامات تنها موجب رنجش این عزیزان خواهد شد و شاید خودمان با این شکل از رفتار چرخه پویای سینمای ایران را از حرکت نگاه داریم.

بهتر این است که بتوانیم برای همه شرایط روشن و شفافی را ایجاد کنیم تا امکان حضور شایسته در سینما را داشته باشند و با حمایت حداکثری از حضور سرمایه های داخلی در سینما، این ماجرا به فال نیک بنگریم و بتوانیم استعدادهای درخشان سینمای ایران را بیش از گذشته در جشنواره ها و رویدادهای بزرگ سینمای حمایت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31972

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا