موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

استادان موسیقی به اندازه کافی معروف هستند

به گزارش کامینگ سون موزیک: نادر مشایخی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر معتقد است که این فستیوال فضای مناسبی برای معرفی استعدادهای جوان است.

نادر مشایخی آهنگساز، رهبر ارکستر و عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر درباره ایده‌های این دوره از جشنواره بیان کرد: بهترین ایده جشنواره امسال، می‌تواند پخش موسیقی‌هایی باشد که عموم جامعه نسبت به آنها شناختی ندارند.

مفهوم جشنواره موسیقی این است که ما از چگونگی واکنش مردم نسبت به موسیقی‌های مختلف آگاه شویم؛ بنابراین باید با شناخت از جریان‌های روزِ حوزه موسیقی، امکان ارائه انواع مختلف موسیقی در جشنواره فراهم باشد. مشایخی درباره اولویت‌های اصلی جشنواره موسیقی فجر اظهارکرد: در چنین جشنواره‌هایی باید اولویت را با توجه به کیفیت آثار به جوانان داد؛ چرا که استادان حوزه موسیقی به اندازه کافی معروف هستند.

این جشنواره یک فضای هنری است که مردم با موسیقی‌های کمتر شناخته شده، آشنا شوند. این رهبر ارکستر ادامه داد: نقش جوانان در پیشرفت موسیقی امروز بسیار پررنگ است؛ متاسفانه سبک‌هایی مانند موسیقی الکترونیک هنوز امکان مطرح‌شدن در ایران را پیدا نکرده‌اند. جشنواره فجر می‌تواند این نوع موسیقی‌ها را پس از تایید کیفیت به مخاطبان معرفی کند. عضو شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در ادامه گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری با وزیدن نسیم تازه در این رویداد هنری موافق هستند؛ چراکه حوزه موسیقی در حال تغییر و تحول است. دسته‌ای از معیار‌های اخلاقی، فرهنگ جامعه ما را تعریف می‌کنند، اما روش دستیابی به این معیار‌ها در حال دگرگون شدن است.

برای برگزاری جشنواره باید به این مساله توجه کنیم. این آهنگساز در پایان اضافه کرد: با وجود اتفاق‌نظر تمام اعضای شورای سیاست‌گذاری شاید امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانیم آنچنان که باید ایده خود را اجرا کنیم، اما با این وجود تلاش می‌کنیم که از ابزار‌های انتقالی مانند فضای‌مجازی نهایت استفاده را ببریم.روزنامه آرمان ملی

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31849

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا