موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

دژآهنگ: وضعیت آموزش هارمونیکا در ایران خوب نیست

به گزارش کامینگ سون موزیک: دژآهنگ می‌گوید کسانی که در حوزه ساز هارمونیکا درس می‌دهند این ساز را به‌صورت تجربی یاد گرفته‌اند و خروجی‌های خوبی ندارند.

الیاس دژآهنگ نوازنده و مدرس ساز هارمونیکا درباره وضعیت تدریس این ساز در ایران  گفت: اگر ایام کرونا را کنار بگذاریم، به‌طور کلی وضعیت آموزش هارمونیکا در ایران خوب نیست چون کسانی که در این حوزه درس می‌دهند این ساز را به‌صورت تجربی یاد گرفته‌اند و خروجی‌هایی که دارند هم خروجی‌های خوبی نیست. اگر یک انجمن وجود داشت که روی آن‌ها نظارت می‌کرد خوب می‌شد.

او درباره کتاب‌های مربوط به آموزش هارمونیکا در ایران توضیح داد: من کتاب “دنیای شگفت‌انگیز هارمونیکا” را نوشته‌ام که سال 1395 چاپ شد و کتاب “الفبای هارمونیکا” را هم سال گذشته چاپ کردم. اساتید دیگری هم در این زمینه کتاب دارند که درمجموع می‌توان از آن‌ها به‌عنوان مرجع استفاده کرد.

وی ادامه داد: من در حال حاضر دارم به‌صورت آنلاین تدریس می‌کنم چون ما به خاطر نوازندگی ساز هارمونیکا در کلاس‌ها نمی‌توانیم ماسک بزنیم.

این نوازنده در پایان با اعلام این خبر که به‌تازگی به‌عنوان هنرمند شرکت زایدل انتخاب شده‌ است، درباره همکاری با این شرکت عنوان کرد: آن‌ها یک سری بررسی‌ها انجام می‌دهند که ببینید چه کسی را برای شرکتشان انتخاب کنند تا ساز مورد نظرشان را از طریق او به دنیا معرفی کنند. ما هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای شرکت در چند فستیوال‌ هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31759

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا