موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

“بهار دلکش” به روایت ارکستر سازهای ملی ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک: با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، ارکستر سازهای ملی ایران جدیدترین اجرای خود را به‌صورت آنلاین به مردم تقدیم کرد.

ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی رشید وطن‌دوست و وحید تاج، شامگاه‌ پنجشنبه دوم بهمن، به همت بنیاد رودکی به‌صورت آنلاین روی صحنه رفت.

این کنسرت ابتدا با هم‌نوازی اعضای ارکستر آغاز شد و سپس علی‌اکبر قربانی به روی صحنه آمد و رهبری ارکستر را بر عهده گرفت.

در ادامه پس از اینکه بخشی از رپرتوار کنسرت به‌صورت بی‌کلام اجرا شد، وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی به ارکستر اضافه شد و قطعه “بهار دلکش” را اجرا کرد.

“بهار دلکش” یکی از تصنیف‌های درویش خان است که در آواز ابوعطا، گوشه حجاز اجرا شده است. تاکنون خوانندگان چندی چون عبدالله دوامی، محمدرضا شجریان و علیرضا قربانی این تصنیف را اجرا کرده‌اند.

در قسمت دیگری از کنسرت که به موسیقی آذری اختصاص داشت، رشید وطن‌دوست خواننده آذری‌زبان آثاری از اوزیر حاجی بیک‌اف، توفیق قلی‌اف و ویلیام کتلبی را با سازهای ایرانی اجرا کرد.

این کنسرت در حالی برگزار شد که وحید تاج ساعاتی قبل از اجرای کنسرت در صفحه اینستاگرام خود از عدم صدور مجوز از سوی صدا و سیما برای دو قطعه از رپرتوار این کنسرت خبر داد.

وی نوشت: به نظر شما جز داشتن تعهد به مخاطبی که منتظر کنسرت آنلاین امشب ما است چه راه دیگری می‌ماند؟ جالب‌تر اینکه همین الان که باید سر صحنه برای شروع کنسرت حاضر باشم، باخبر شدم که کار دیگری هم که قرار بود از نابغه موسیقی ایران بانو مرضیه، به نام “ساغر شکنم” اجرا کنم نیز مجوز اجرا نگرفت. شنیدن مجوز نگرفتن دو قطعه، از کنسرت امشب آن‌هم در لحظه شروع کنسرت، برق از سرم پراند.

بهزاد رواقی (تار)، شیما شاه‌محمدی (قیچک)، مریم مشهدی خدابخش (عود)، مژگان حسینی (قانون)، علیرضا دریایی (کمانچه)، بهنام معصومی (تنبک)، شاهین صفایی (تار)، محمد صانعی (تارباس)، مسعود فیروزی‌نژاد (قیچک باس)، فروغ فضلی (پیانو)، وحید اسداللهی (نقاره)، علی عابدین (سنتور)، پاشا هنجنی (نی) و حمیدرضا آفریده (کمانچه) اعضای ارکستر سازهای ملی در این اجرا را تشکیل می‌دادند.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، ارکستر سازهای ملی ایران تصمیم گرفت تا جدیدترین اجرای خود را به‌صورت آنلاین به مردم تقدیم کند تا در فرصت محدودیت‌های رفت و آمد میزبان این ارکستر شوند.

بازپخش این کنسرت به مدت ١٠ شب ادامه دارد و مخاطبان می‌توانند در این مدت به تماشای این رویداد بنشینند. اجرای ارکستر سازهای ملی ایران، دهمین کنسرت آنلاین از تالار وحدت و به همت بنیاد رودکی و از طریق اپلیکیشن لنز پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31663

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا