موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نغمه‌های «همایون»ی

به گزارش کامینگ سون موزیک: این روزها از رسانه‌های خبری و فضاهای مجازی اخبار متفاوتی از همایون شجریان به سمع و نظر می‌رسد و گویا همایون موسیقی ایران در سالی که اجراهای صحنه‌ای به سکوت نشسته و فعالیت‌های هنری کم و بیش متوقف شده، او در ماه‌های به اجبار خانه نشینی و قرنطینه شدن، سال پرکاری را پشت سر می‌گذارد و نویدی از کارهایی نو برای مخاطبان و علاقه‌مندانش خواهد داشت.

اواسط سال گذشته بود که در رسانه‌ها اعلام شد همایون شجریان قراراست در بخش‌های آوازی فیلم سینمایی«مست عشق» به‌کارگردانی حسن فتحی همکاری داشته باشد، پروژه‌ای به آهنگسازی سهراب پورناظری.

این خواننده موسیقی ایران در چند هفته گذشته هم قطعه «سووشون» با آهنگسازی تهمورس پورناظری را منتشر کرد، اثری به سروده پوریا سوری و تکنوازی کمانچه سهراب پورناظری و با هنرنمایی هم آوایی سحر محمدی و دنیا کمالی.

همایون در صفحه شخصی خود(اینستاگرام) نوشت: «تقدیم به دل‌های سوگواری که عزیز خود از دست داده‌اند.» اما در روزهای گذشته خبر حضور او به شبکه نمایش خانگی اعلام شد و همایون شجریان با خواندن تیتراژ سریال «جیران» به‌کارگردانی حسن فتحی برای اولین‌بار به این شبکه خانگی ورود می‌کند. البته سال‌ها قبل تجربه تیتراژ خوانی سریال را با «رسم عاشقی» به‌کارگردانی سعید سلطانی آغاز کرد اما این همکاری با رسانه ملی هرگزتکرار نشد. اگرچه حدوداً سه سال گذشته با عرضه فیلم سینمایی«رگ خواب» به‌کارگردانی حمید نعمت‌الله به شبکه نمایش خانگی، برای نخستین بار صدای همایون از رسانه خانگی به گوش مردم رسید اما این بار با سریال «جیران» دعوت و حضور رسمی خود را اعلام کرده است. ناگفته نماند همایون شجریان در چهارمین همکاری خود با حمید نعمت‌الله قرار است تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» را بخواند، فیلمی که متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شده است.

«آرایش غلیظ»، «رگ خواب» و «شعله‌ور» از جمله همکاری‌های شجریان با حمید نعمت‌الله است. شجریان در «آرایش غلیظ» به آهنگسازی سهراب پورناظری نگاهی نو و متفاوت به موسیقی داشته است. اگرچه این نگرش شبیه آثار گذشته او نیست و با نقدهایی هم مواجه شد، اما بسیار مورد استقبال نسل امروز موسیقی ایران قرار گرفت بویژه قطعه «با من صنما» که نشان از قدرت خوانندگی او داشت.

این آلبوم که برگرفته از فیلم سینمایی با همین نام است، شهریورماه ۱۳۹۳ به تهیه‌کنندگی شرکت فرهنگی و هنری ایران‌گام توسط شرکت پخش هنر شهر منتشر شد و همچنان شنیدن آن به مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی پیشنهاد می‌شود. کنسرت این آلبوم نیز در کشورهای امریکا، سوئد و کانادا برگزار شد. روزنامه ایران

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31621

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا