موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

جزییات ششمین دوره «سال‌نوای موسیقی ایران» اعلام شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: ششمین دوره آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» با همراهی بیش از ۲۶۰ هنرمند و حمایت تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنریِ خصوصی کشور از هفتم بهمن ۱۳۹۹ در قالب یک رویداد مجازی برگزار می‌شود.

علی جعفری پویان، نوازنده، مدرس ویلن و مدیر هنری آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» از برگزاری مجازی دوره ششم این رویداد با حمایت ۲۶۶ هنرمند، همراهی چند مؤسسه خصوصی و طراحی و اجرای چندین برنامه متنوع موسیقایی با شکلی متفاوت در بهمن ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

این نوازنده شناخته‌شده‌ی ویولن افزود: پروژه «سال‌نوای موسیقی ایران» در پنجمین دوره، به دلیل شرایط و اتفاقات سال گذشته، سکوت را برگزید. اما امسال، با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی هنرمندان، «ششمین آیین سال‌نوای موسیقی ایران»، به‌صورت مجازی، با انتشار ویدئوها و کلیپ‌های اختصاصیِ ضبط شده در مجموعه شهر صدای پارسیان، پیش روی مخاطبان و دوستداران موسیقی قرار می‌گیرد. به هر حال شیوه مجازیِ برگزاری این دوره از سال‌نوای موسیقی و امید به برگزاری حضوری این مراسم در سال‌های آتی، بهانه‌ای شد تا موسیقی‌دانانی که در ایران حضور ندارند، مورد تجلیل قرار گیرند.

جعفری پویان بیان کرد: در این دوره، هفت نفر از استادانِ پیشکسوت موسیقی در بخش‌های «نوازندگی جهانی»، «آهنگسازی»، «خوانندگی کلاسیک» و نویسندگی با اهدای تندیس ویژه‌ی «سال‌نوا»، لوح قدردانی و هدایایی از طرف بخشی از هنرمندان موسیقی ایران، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیر هنری پروژه «سال‌نوا» در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ستاد برگزاری ششمین سال‌نوای موسیقی ایران در بخشِ «یادبود» نیز با رونمایی از تمبر یادبود چند هنرمند درگذشته، نام و یاد آنان را گرامی می‌دارد. ضمن اینکه اجرا و انتشارِ چندین اثر موسیقی برای نخستین‌بار، انتشار ویدئو کلیپی از برخی موسیقی‌دانانِ ایرانی که در کشور حضور ندارند و همچنین یادی از هنرمندانِ موسیقی که در فاصله دوره قبلِ سال‌نوا تاکنون، درگذشته‌اند نیز از بخش‌های جنبی «ششمین سال‌نوای موسیقی ایران» است. توضیح اینکه آیینِ «ششمین سال‌نوای موسیقی ایران»، به دلیل شرایط موجود، در چند برنامه زمان‌بندی شده از ۷ بهمن با پشتیبانی چندین رسانه مجازی که جزییات آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد، پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

ششمین سال‌نوای موسیقی ایران با مدیریت هنریِ علی جعفری پویان، مدیریت اجراییِ محمدمهدی گورنگی و همراهیِ گروه اجرایی، هنری و خبری متشکل از آزاده امیری، آرش بادپا، کامبیز باقری، سینا جعفری‌کیا، نیما جوان، لیلا حاتمی، فرید حامدی، وحید خانه ساز، مهسا خویی، سالار زمانیان، علیرضا سعیدی، سمیرا سلمانی لک، شقایق شهابی، علیرضا صفرنژاد، سوگل ضامنی، مهدی عزیزی، فریبرز فرهنگ‌مهر، ساحل کریمی، شهره مهرآبادی، محمودرضا میرصیافی، سارا هاشمی، نیوشا مزیدآبادی، بهنود یخچالی، میچکا یغمایی و… برگزار می‌شود.

رویداد «سال‌نَوای موسیقیِ ایران» پروژه‌ای است که از سال ۱۳۹۴ به ابتکار و طراحی علی جعفری‌پویان و با یاری موسیقی‌دانان ایرانی، با هدف نکوداشت و قدردانی از استادان موسیقی ایران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31608

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا