موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هیأت داوران بخش پژوهش سومین جشنواره “موسیقی کلاسیک ایرانی” معرفی شدند

به گزارش کامینگ سون موزیک: اعضای هیأت داوران سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از سوی دبیر این جشنواره معرفی شدند.

امیر مردانه دبیر سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی مریم قرسو را به عنوان دبیر بخش پژوهش، محمدرضا عسگری، حسین میثمی و نرگس ذاکر جعفری را به عنوان اعضای هیأت داوران این بخش معرفی کرد.

مریم قرسو دارای دکترای موسیقی‌شناسی (اتنوموزیکولوژی) از فرانسه و هیأت علمی گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است‌. او تا کنون چندین کتاب مرجع دانشگاهی در زمینه‌ی موسیقی شناسی ترجمه کرده و تألیفاتی نیز در همین زمینه دارد. وی دبیری بخش پژوهشِ دومین دور جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی و جشنواره‌ی موسیقی نواحی در سال گذشته را بر عهده داشته‌ است.

حمید عسگری دانش‌آموختۀ دکتری موسیقی‌شناسی انستیتو هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. وی موفق به کسب جایزۀ مقالۀ برتر در حوزۀ هنر از نخستین جشنواره نقد متون و کتب علوم انسانی (1396) و جایزۀ مقالۀ برگزیدۀ حوزۀ هنر از پانزدهمین جشنوارۀ “نقد کتاب” خانه کتاب جمهوری اسلامی ایران گردیده است (1397). حمید عسگری عضو هیأت علمی و مدیر گروه موسیقی‌شناسی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است.

نرگس ذاکر جعفری، پژوهشگر موسیقی و عضو هیأت علمی گروه موسیقی دانشگاه گیلان است. وی دارای دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران بوده و کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر را نیز در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. از او مقالات متعددی در موضوعات موسیقی کلاسیک ایران و تاریخ موسیقی ایران منتشر شده است. او همچنین تألیف دو کتاب با عنوان‌های “حیات سازها در تاریخ موسیقی ایران” و “موسیقی نظری ایران” را در کارنامۀ پژوهشی خود دارد.

حسین میثمى نزد استادانى چون فرامرز پایور، پرویز منصورى و محمد رضا درویشى در زمینه هاى مختلف موسیقى آموزش دیده است . تحصیلات آکادمیک را در مقطع کارشناسى در دانشگاه هنر در رشته موسیقى، کارشناسى ارشد در دانشگاه تهران در رشته پژوهش هنر و دکتراى پژوهش هنر را در دانشگاه هنر سپرى کرده است. از وى تا کنون کتاب ها و مقالات متعدد منتشر شده است. کتاب هاى موسیقى عصر صفوى، موسیقى در دوره غزنویان از تألیفات وى است.

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر با همراهی دفتر موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31605

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا