آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آلبوم «زنگانه» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم تکنوازی ربابِ «زنگانه» از پریسا پولادیان، توسط چهارباغ بانگ منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «زنگانه»، به عنوان دومین آلبوم پس از آلبوم «نهان» از این هنرمند راهی بازار موسیقی شده و چیدمان قطعات آن به قرار «درآمد»، «زابل-فرود»، «مویه»، «مخالف»، «زیرکش سلمک-فرود»، «ضربی سه گاه»، «سرآغاز» و زنگانه» می باشد.

این هشت قطعه بی‌کلام از تک‌نوازی ساز رباب در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است.

بابک خضرایی دربارۀ اثر تازه پریسا پولادیان می‌گوید: «امروزه نواختن سازهایی چون رباب که دست‌کم دو قرن از فضای موسیقی ایران دور بوده‌اند عملی چالش‌برانگیز است. اما بازآوردن این ساز به فضای موسیقی ایران، نه یک تفنن برای راضی کردن حس نوستالژی، که یک ضرورت است. فضای صوتی موسیقی کلاسیک ایران بسیار به زنگ سازهایی چون تار و سه‌تار و سنتور خو گرفته. رباب می‌تواند با فاصله گرفتن از طنین فلزی، ریزهای پر و متوالی و تکیه‌ها و آرایه‌های بی‌شمار، فضاهای جدیدی از نغمه‌های ایرانی نمایان کند و با واخوان‌های متعدد، اصواتی غنی فراهم آورد.»

صدابرداری، میکس و مسترینگ قطعات را حامی حقیقی بر عهده داشته و ضبط در استودیو پارسیان انجام گرفته است.

شایان ذکر است که آلبوم «زنگانه» با آهنگسازی و اجرای پریسا پولادیان، از سوی چهارباغ منتشر شد. پخش فیزیکی این اثر توسط مرکز نشر و پخش جوان و دانلود قانونی نسخه دیجیتال آن از طریق بیپ تونز میسر است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31589

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا