موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزاری جشنواره نوازندگی گیتار خلیج فارس بصورت مجازی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  رییس انجمن موسیقی استان بوشهر از برگزاری جشنوارۀ گیتارنوازی در این استان خبر داد و توضیحاتی در خصوص تازه‌ترین فعالیت‌های انجمن موسیقی بوشهر ارائه داد.

حماسه حق‌پرست، رییس انجمن موسیقی استان بوشهر، در خصوص جشنواره گیتار در این استان گفت: جشنواره نوازندگی گیتار خلیج فارس به منظور کشف و شناخت استعدادهای درخشان و نوازندگان خلاق گیتار و همچنین نکوداشت و تبلور همیشگی نام بزرگ و تاریخیِ خلیج فارس است به همت و تلاش گروهی از مدرسین و نوازندگان برجستۀ ساز گیتار در بوشهر و خارج از جغرافیای استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان نواخته‌ها و اجرای خود را پس از تماس و هماهنگی لازم و در قالب CD به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد و فایل‌هایی از نوازندگی خود را به شکل فری استایل و سبک آزاد در دو مقطع سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال جهت بازبینی و داوری خواهند فرستاد.

یک تیم داوری حرفه‌ای کارها و آثار را بررسی می‌کند و در مرحله نخست اسامی راه‌یافتگان و برگزیدگان به مرحلۀ نهایی اعلام خواهد شد. تلاش می‌شود با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم در ۲۱ اسفندماه برنامه پایانی فستیوال را به شکل حضوری برگزار کنیم و نوازندگان راه‌یافته به مرحله نهایی با حضور هیئت داوران در سالن اجرا داشته باشند.

سعی کردیم بیشتر دوستان و نوازندگانی که علاقه‌مند هستند و استعدادهایی که گاهاً فرصت و مجال مطرح‌شدن ندارند، در این جشنواره حضور یابند. از برگزیدگان در پایان جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

البته به دنبال برگزاری جشنوارۀ موسیقی استان بوشهر هستیم که اتفاق بزرگی در سطح موسیقی استان بوشهر خواهد بود که شامل موسیقی دستگاهی، کلاسیک و مقامی بوشهر خواهد بود و شورای هنری و فنی آن در حال تشکیل می‌باشد.

انجمن موسیقی استان بوشهر در یک سال و نیم اخیر و با رویکردهای جدید اجرایی و ارتباط بیش از پیش با بدنۀ هنرمندان موسیقی چه در استان و چه در خارج از استان، در راستای ارتقا و تعالی بخشیدن به موسیقی استان بوشهر به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موسیقایی است.

در برنامه‌ای تحت عنوان «دستان»، بسته‌ای در مورد آموزش، ترویج، اجرا، کنسرت و کارگاه‌ها و… ارائه دادیم که پنجم دی‌ماه سال گذشته با نکوداشت هنر نی جفتی‌نوازی این برنامه آغاز شد. همچنین توانستیم سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را در هفت شب با اجرای ۱۴ گروه، برگزار کنیم. انجمن موسیقی بوشهر تمام امور مربوط به کارگاه‌ها و آموزش‌ها را در سطح شهرستان‌ها دنبال نموده و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل تقدیر و تجلیل چه در موسیقی مقامی و چه در موسیقی دستگاهی ایران و چهره‌های پیشکسوت اجرا شده است.

بحث مهم دیگر نیز میزبانی بوشهر از سومین دورۀ فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی است که در سطح ملی با حضور همه اساتید موسیقی ایران در اسفندماه سال جاری و با حضور گروه‌های مهم و اساتید برجسته موسیقی کلاسیک و دستگاهی ایران در بوشهر برگزار خواهد شد که از ۱۲ تا ۱۶ اسفند شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود و پیرو آن نیز، در سال آینده پیگیر میزبانی و برگزاری موسیقی نواحی ایران زمین خواهیم بود که در صورت موافقت نهایی، در بوشهر برگزار خواهد شد. جا دارد از مجموعۀ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیرکل آن اداره، سرکار خانم دکتر کرم‌پور که همواره حامی و پشتیبان اهالی هنر موسیقی استان بوده‌اند تشکر و تقدیر نمایم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31473

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا