جشنواره موسیقیموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزاری جشنواره موسیقی سنتی خراسان جنوبی در بهمن

به گزارش کامینگ سون موزیک: معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره موسیقی سنتی استان به صورت مجازی در بهمن ماه خبر داد.

سید علی زمزم، امروز پنج شنبه 25 دی گفت: این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و هنری فرح بخش بزرگمهر قاینات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، برگزار می شود.

وی بیان کرد: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای ارج نهادن، رشد و اعتلای موسیقی سنتی ایران، شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان برگزار می شود.

زمزم با اشاره به اینکه گروه نوازی، تک نوازی و آواز از جمله بخش‌های این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در بخش گروه نوازی تعداد اعضای گروه می‌تواند بین ۳ تا ۸ هنرمند بدون محدودیت سنی باشد، همچنین گروه‌ها باید از سازهای ایرانی استفاده کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قطعات ارائه شده می‌تواند سازی یا آوازی با مدت زمان هر قطعه از ۴ تا ۶ دقیقه باشد، تصریح کرد: بخش تک نوازی در ۲ گروه سنی زیر ۱۸ و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

زمزم اظهار کرد: ساز های این سنتور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه تار، کمانچه، نی، عود و تنبور بوده و آثار ارسالی باید در قالب ویدئو و از ۳ تا ۵ دقیقه همراه با معرفی قطعه و مشخصات نوازنده و خواننده باشد.

وی افزود: در بخش آواز نیز، آواز ایرانی با فن بیان و ادای صحیح کلمات و مفهوم بودن شعر و استفاده از شعرهای مجاز خوانده شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گروه‌ها باید فایل ویدیویی را به همراه مشخصات اعضا با ذکر ساز مربوطه و سرپرست گروه به همراه متن کامل شعر به آدرس دبیرخانه ارسال کنند، بیان کرد: ویدئوهای ارسالی باید در محیط خانه و بدون تجهیزات فنی و تنها با موبایل بصورت افقی بدون تدوین و صداگذاری در استودیو) ضبط شده باشند.

زمزم یاد آور شد: علاقه مندان تا 10 بهمن ماه مهلت دارند آثار خود را بصورت فایل ویدیویی با فرمت‌های mp4 به همراه فرم درخواست، تصویر شناسنامه، کارت ملی و عکس تمام رخ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره یا به شماره ۰۹۱۵۳۶۲۹۹۰۶ در واتساپ، ایتا یا سروش ارسال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31301

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا