موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزیدگان «اَرت» در فرهنگسرای نیاوران کنسرت می‌دهند

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه‌های برگزیده اولین جشنواره گروه نوازی «اَرت» پس از برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد در فرهنگسرای نیاوران تهران کنسرت می‌دهند.

نخستین جشنواره گروه‌نوازی موسیقی ایرانی «اَرت» به دبیری آرش زنگ‌زرین با اعلام اسامی سه گروه برتر، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

این جشنواره به گفته برگزار کنندگانش با هدف اعتلای سطح فرهنگ شنوایی عمومی کشور و محدودیت‌های حضور فیزیکی به جهت همه گیری ویروس کرونا در قالب یک رویداد آنلاین برگزار شد. ضمن اینکه حمایت از فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی، انتخاب برترین گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی باتوجه به اصول آکادمیک، استعدادیابی و ایجاد گفتمانی در موسیقی اصیل ایرانی از جمله اهداف جشنواره محسوب می‌شود.

در این پروژه علاوه بر فرهنگسرای نیاوران و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران چند مجموعه و پلتفرم بخش خصوصی در اجرای برنامه مشارکت دارند. این در حالی است که برای برگزیدگان جوایز نقدی و برای شرکت کنندگان نیز جوایزی مانند امکانات تبلیغاتی در صفحات مجازی و دریافت آموزش‌های تخصصی از آموزشگاه مکتب شهنازی در نظر گرفته شده است.

داریوش پیرنیاکان، سیامک جهانگیری و رضا پرویززاده اعضای هیات داوران جشنواره موسیقی «اَرت» را تشکیل می‌دهند که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته آثار ۴۲ گروه شرکت کننده را بر اساس معیارهای آکادمیک بررسی و سه گروه برگزیده را معرفی کرده‌اند.

رپرتوار انتخابی برای شرکت در این جشنواره شامل دستگاه ماهور (پیش درآمد رکن الدین مختاری، چهارمضراب ابوالحسن صبا، رنگ علی اکبر شهنازی)، سه گاه (پیش درآمد رکن الدین مختاری، چهارمضراب حسن کسائی، رنگ علی اکبر شهنازی) و نوا (پیش درآمد علی اصغر بهاری، چهارمضراب حسن کسائی، رنگ موسی معروفی) بوده است.

اختتامیه نخستین دوره جشنواره «اَرت» که با اجرای سه گروه برگزیده «طرفه»، «هنگام» و «سپنتا» همراه است در روز یکم بهمن ماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31255

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا