موسیقیموسیقی ایرانهنرمندانوفات

یوسف قربانی بازیگرِ پیشکسوت سینما آسمانی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: یوسف قربانی، بازیگر پیشکوست سینما و تلویزیون در گذشت. قربانی در فیلم های مختلفی ایفای نقش کرده که جمله مهمترین های آن اخراجی های 2، شام عروسی، انتخاب، باران، چند میگیری گریه کنی و… بوده است.

یوسف قربانی که بود؟

یوسف قربانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار یوسف قربانی می‌توان به بازیگری در فیلم سن پطرزبورگ، فیلم مهمان مامان و سریال نقطه سر خط اشاره کرد.

یوسف قربانی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1352 در فیلم پاپوش به کارگردانی اسماعیل پورسعید بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم سن پطرزبورگ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای یوسف قربانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا بیک ایمانوردی، مرتضی عقیلی، هاله نظری و یدالله شیراندامی را تجربه کرد.

یوسف قربانی در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم یوسف قربانی در این سال، بازیگری در فیلم سن پطرزبورگ به کارگردانی بهروز افخمی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی یوسف قربانی بازی در فیلم سن پطرزبورگ بوده است. یوسف قربانی سال 1388 فیلم سن پطرزبورگ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با بهروز افخمی همکاری داشته است. یوسف قربانی توانست با بازی در فیلم سن پطرزبورگ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر امین حیایی، محسن تنابنده، بهاره رهنما و اندیشه فولادوند بر تجارب او افزود.

یوسف قربانی علاوه‌بر فیلم سن پطرزبورگ، سال 1382 در فیلم مهمان مامان نیز بازی کرده است. یوسف قربانی این‌بار با داریوش مهرجویی یعنی کارگردان فیلم مهمان مامان و هنرمندانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

در این سال‌ها یوسف قربانی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران نیکو خردمند با 3 مرتبه، امین حیایی با 3 مرتبه، علی توکلی با 3 مرتبه، غضنفر راوند با 3 مرتبه و محبوبه بیات با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با یوسف قربانی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی یوسف قربانی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. یوسف قربانی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 73% آثار وی سینمایی و 27% آثارش تلویزیونی است. در واقع یوسف قربانی از مجموع 19 اثری که در کارنامه دارد، در 14 اثر در سینما با نام‌های فیلم مردی روی ماه، فیلم رسوایی، فیلم سن پطرزبورگ، فیلم اخراجی‌ها ۲، فیلم چند می گیری گریه کنی، فیلم انتخاب، فیلم مهمان مامان، فیلم دنیای وارونه، فیلم یاران، فیلم رابطه‌ی پنهانی، فیلم پرده‌ی آخر، فیلم تازه عروس، فیلم پاپوش و فیلم آقا مهدی کله‌پز به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نقطه سر خط، سریال نون وریحون، سریال شهریار، سریال فرستاده و سریال کت جادویی بازی کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31078

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا