آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آلبوم «از گلستان عجم» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آلبوم «از گلستان عجم» به کوشش «محمدرضا درویشی» و با سرپرستی «بهزاد میرزایی» توسط انتشارات ماهور منتشر شد

آلبوم «از گلستان عجم» مجموعه هفت تصنیف و بیست پیشرو عجمی به کوشش محمدرضا درویشی با سرپرستی بهزاد میرزایی توسط انتشارات «ماهور» منتشر شد.

در این اثر سیامک جهانگیری (نوازنده نی)، سامر حبیبی (نوازنده کمانچه آلتو)، نگار بوبان (نوازنده عود)، ساناز نخجوانی (نوازنده قانون)، بهزاد میرزایی (نوازنده دایره ترکی) نواخته‌اند و آواز را نیز میرزایی برعهده داشته است.

آلبوم «از گلستان عجم» مجموعه‌ای از بیست و هفت قطعه‌ی «عجمی» است. قطعات عجمی، به ساده‌ترین بیان، آثار منسوب به آهنگ‌سازان ایرانیِ دربار عثمانی، مقارن با دوران صفوی هستند. اگرچه عنوان عجمی ظاهراً به آثار همه آهنگ‌سازانِ غیرترک اطلاق می‌شده است، اما ظن غالب این است که این عنوان عمدتاً به آهنگ‌سازان حوزه‌ی ایران قدیم اشاره داشته است.

«از گلستان عجم»، پس از شوق‌نامه، دومین اثری است که از نوازندگان گروه مراغی در زمینه موسیقی قدیم ایران‌زمین انتشار می‌یابد؛ اما این بار با نگاهی متفاوت به عناصر بنیادین موسیقی کهن و نیز رویکردی آزادتر، به‌خصوص در زمینه‌ی استفاده از امکانات نوین سازها در اجرای این قطعات.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31006

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا