موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حتی اجازه ندادند از در ساترا، وارد شوم!!

به گزارش کامینگ سون موزیک: ترکش‌های ورود ساترای صداسیما برای دریافت زعامت شبکه خانگی همچنان ادامه دارد و با وجود مخالفت بدنه صنف سینما با این ورود، همچنان تکلیف مشخص نشده.

جمال ساداتیان تهیه‌کننده در نشستی مرتبط با بلاتکلیفی زعیم شبکه خانگی، با اشاره به ریشه‌های سیاسی واسپاری شبکه خانگی به ساترا اظهار کرد: جریانات فکری موجود در کشور رابطه گرمی با وزارت ارشاد ندارند و شاید قدرتشان هم از دولت بیشتر باشد و بنابراین به راحتی تصمیمی را می‌گیرند بدون آنکه به تبعاتش فکر کنند و درنهایت سبب شدند ۲۸ صنف سینمایی در مقابل این تصمیم موضع‌گیری کردند و گفتند نمی‌خواهیم که شبکه خانگی از وزارت ارشاد به جای دیگری منتقل شود. ما اگر تولیدکننده این محصولات هستیم حتی دوست نداریم اتاق‌مان عوض شود چه برسد که ساختمان تغییر کند.

وی افزود: ما را به جایی ارجاع می‌دهید که نمی‌دانیم آن فرد کیست، دستاورد این کار چیست و چه قدر می‌تواند به دانش ما بیافزاید. اگر قرار است به ساترا منتقل شویم، ارزش افزوده آن برای ما چیست؟ این موضوعاتی است که در بین اهالی صنف مطرح شده است. اکنون در وزارت ارشاد با وجود جمع و جور بودن سیستم اداری آن که البته نقدهایی هم به آن وارد است، اما افراد و سیستم و سازکارش را می‌دانیم.

تهیه‌کننده “به رنگ ارغوان” و “چهارشنبه سوری” گفت: مدتی پیش به دلایلی مجبور شدم به ساترا رفت و آمد کنم اما مساله اینجا بود که حتی اجازه ندادند از در وارد شوم و بالا بروم. وقتی سازوکار مشخصی وجود نداشته باشد و تصمیمات خام است، شرایط پذیرش را سخت‌تر می‌کند. در زمان اجرا کردن یک تصمیم وقتی با محسنات آن آشنا باشیم شاید با آرامش خیال بیشتری آن را بپذیریم اما وقتی اینطور نیست همه را به واکنش وامی‌دارد. این سبک تصمیمات به جای آنکه انس و الفت ایجاد کند باعث به وجود آمدن شکاف شده است.

ساداتیان تاکید کرد: من می‌گویم اگر شما مشکلی با وزارت ارشاد دارید چرا صورت مساله را پاک می‌کنید؟ بیایید ساختار آن را اصلاح کنید! در حال حاضر هم که سیستم مجلس و قضایی یک دست شده است، قطعا سال آینده دولت هم با آنها یک دست می‌شود و شاید مشکلات حل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30920

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا