موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

مجید اخشابی: موسیقی با رکود شدیدی رو به رو است!

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجید اخشابی خواننده و آهنگساز که با خوانندگی در تیتراژ مجموعه تلویزیونی گمگشته به شهرت رسید آثار متفاوتی در کارنامه ی هنری خود دارد که به برخی از آن ها از جمله “همراز” و” پریزاد” می توان اشاره کرد. او در مورد شرایط حرفه ای خود و وضعیت موسیقی در این روزگار کرونایی می گوید.

مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز و نوازندۀ سنتور است.او اهل ایران است. مجید اخشابی سال 1380 با خوانندگی در تیتراژ مجموعه تلویزیونی گمگشته شهرت بسیاری یافت. از آن سال به بعد استفاده از موسیقی همراه با خواننده در تیتراژ سریال های پس از انقلاب به صورت سنتی همیشگی شکل گرفت. اخشابی در سریال ها و برنامه هایی چون همراز، عروج، مهتاب، محله بنده نواز، مسافری از هند، یک وجب خاک، خانه به دوش، متهم گریخت آهنگ هایی را اجرا کرده است.

مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ در خصوص این که آیا در این روزهای کرونایی مشغول به کار است یا خیر گفت: ما هم مانند آحاد مردم موظف هستیم که دستورات بهداشتی و قوانینی که صادر شده است را رعایت کنیم و در خانه بمانیم. در حال حاضر بیشتر سرگرم مطالعه، کار های تحقیقاتی، نگارش و تالیف کتاب هستم و با توجه به اینکه تمامی فعالیت های هنری تعطیل شده است سعی می کنم از موارد دیگری مانند نواختن ساز و خواندن که این سکوت و سکون باعث می شود راحت تر و بهتر انجام دهم استفاده کنم.

او در خصوص وضعیت حرفه ای اش در این روزهای کرونایی بیان کرد: به هر حال شغل ما مانند برخی از مشاغل به مخاطره افتاده است و با حذف برنامه های استیجی و صحنه ای، بخش اعظمی از درآمد های هنرمندان از بین رفته است درواقع کار تولید و استدیو معمولا خیلی دقیق انجام نمی شود و نگرانی هایی که به وجود آمده است رکود شدیدی را در این حرفه مانند خیلی از مشاغل دیگر به وجود آورده است.

این خواننده وضعیت موسیقی را در روزهای اخیر اینگونه می بیند و خاطر نشان کرد: موسیقی فعلا وضعیتی ندارد و بستگی به این دارد که رویکرد جامعه و تقابلش با این بیماری چگونه خواهد بود اگر مرتفع بشود روزهای درخشانی برای موسیقی در آینده دیده می شود.

اخشابی نظرش را در خصوص کنسرت های آنلاین بیان کرد: کنسرت های آنلاین اساسا فاقد کاربرد هستند چرا که بیننده ارتباطی با هنرمند ندارد و صرفا فقط یک تصویر را مشاهده می کند درواقع فرقی هم نمی کند که برای امروز باشد یا پنج سال پیش در هر صورت کنسرت آنلاین آن طورکه باید مفید نیست.

او کلامش را در پایان با صحبت با مردم و مسئولین موسیقی به اتمام رساند و تصریح کرد: از مردم می خواهم که اصول بهداشتی را رعایت کنند و اگر کسی می داند که درگیر بیماری کرونا شده است با وجود هر گرفتاری و مشکلی که دارد شرافت داشته باشد، انسانیت به خرج دهد و در منزل بماند و باعث شود زنجیره ی انتقال قطع شود.

او در کلام آخر گفت :مسئولین موسیقی صرفا با هنر موسیقایی کمی کارشناسانه تر و حرفه ای تر برخورد کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30901

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا