موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

پوریا خادم از تازه‌ترین فعالیت‌های خود می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک: پوریا خادم آهنگساز و نوازنده درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به گفت: بعد از اجرای موسیقی نمایش “علمدار” در هفته اول مهرماه که توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی روی صحنه رفت، قرار بود این کنسرت برای دوشب دیگر نیز تمدید شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. هنوز منتظر هستیم شرایط اجرای مجدد موسیقی نمایش “علمدار” فراهم شود که شاید این اتفاق تا پایان سال جاری بیفتد.

او ادامه داد: در این مدت، آلبوم موسیقی “رفاقت ناکوک” را با همکاری سروش محمدی برای دو پیانو آغاز و آهنگسازی و ضبط کردیم. هر کدام از پیانوها را من و سروش محمدی نواختیم. آلبوم در استودیو صبا با صدابرداری کاوه عابدین و میکس و مسترینگ و آماده ضبط شد و قرار است از طریق نشر ماهور به‌صورت فیزیکی و دیجیتال منتشر شود.

خادم همچنین گفت: آلبوم دیگری به نام “موسیقی منشور” در دست انتشار دارم که قرار است تا پایان سال جاری از طریق نشر ماهور منتشر شود. این آلبوم برای پیانو و تنبک است. پیانو را من نواختم و تنبک را آقای علی رحیمی نواخت.

“موسیقی منشور” حاصل بداهه‌نوازی بر روی طرح‌ها و فرم‌های ریتمیک و شامل نقاط تغییر نت و نقاط تغییر دسته‌بندی در نت‌های ترکیبی و پیچیده بر روی موسیقی است. آلبوم از پنج قطعه تشکیل شده است که هر قطعه بر اساس فضای قالب ریتمیک که دارد، در دستگاه آواز بخصوصی از ردیف موسیقی ایران، به بسط و گسترش شماتیک درون دستگاه‌ها می‌پردازد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30824

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا